آذربایجان

اشغالگران خانه‌های خود را در روستای قاری‌قایا در لاچین به آتش کشیدند

تخلیه لاچین از اشغالگران که طبق توافق‌نامه سه جانبه ۱۰ نوامبر باید از اول دسامبر به کنترل آذربایجان در آید، همچنان ادامه دارد.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، اشغالگران غیرنظامی ارمنی، که ده ها سال است در این سرزمین ها به طور غیرقانونی زندگی می کنند و در خانه های آذربایجانی های اخراجی زندگی می کنند، آنچه را که در کلبجر و آغدام هنگام ترک انجام داده‌اند، تکرار می کنند.

رسانه های خارجی گزارش دادند که آنها آنچه در توان داشتند در لاچین بردند و چیزهای باقی مانده را به آتش کشیدند. این، ویژگی، بیماری و ویرانگری ارمنی است که برای قرن ها تغییر نکرده است.

به گزارش دیلی استورم، ارامنه ساکن روستای قاری‌قایای منطقه لاچین، نزدیک کریدور لاچین، در حال تخریب خانه ها و مغازه ها و ترک منطقه هستند.

بسیاری از آنها پیش نزدیکان خود در ایروان می‌روند، اما می گویند اگر گرجستان به دلیل ویروس کرونا مرز را بسته نبود، با گذشتن از مرز به روسیه می‌رفتند. زیرا آنها در خود ارمنستان برای گذران زندگی امکان امرار معاش و چشم اندازی برای خود نمی بینند.

کسانی که هنوز به طور غیرقانونی در این روستا زندگی می کنند، روزها است که تخریب می کنند. آنها در حال تخریب و حمل همه چیز، حتی لمینت کف و لوله های زنگ زده هستند. و پس از پایان کار تخریب، خانه ها به آتش کشیده می شوند.

تعداد بسیار کمی از ارامنه در لاچین باقی مانده است. آنها پس از شنیدن خبر تحویل این شهر به آذربایجان شروع به تخلیه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا