آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اعتراضات دوم مرداد آذربایجان؛ امیر ستاری رئوف موقتاً آزاد شد

امیر ستاری رئوف، فعال مدنی آذربایجانی، امروز یکشنبه ۲۴ مرداد، با تودیع قرار وثیقه ۶۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

امیر ستاری رئوف، فعال مدنی آذربایجانی که جند روز پیش از اعتراضات دوم مرداد آذربایجان بازداشت شده بود، امروز یکشنبه ۲۴ مرداد، با تودیع قرار وثیقه ۶۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.

این فعال آذربایجانی شامگاه پنجشنبه ۳۱ تیر ماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت و ۲۰ مرداد از بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به زندان مرکزی این شهر منتقل شده بود.

در پی انتشار فراخوانی جهت برگزاری تجمعات در شهرهای آذربایجان و تهران به منظور حمایت از اعتراضات مردم احواز، نیروهای امنیتی در این شهرها مستقر شده بودند ولی تصاویر ارسالی به گروه خبری ای‌ان‌تی حاکی از برگزاری این اعتراضات در شهر تبریز بود.

همچنین، در شهرهای‌ مختلف‌ آذربایجان‌ بخصوص در تبریز، اورمیه‌، اردبیل، زنجان، مرند، مشگین‌شهر (خیاو) و شهرک گلستان تهران جو‌ شدید‌ امنیتی‌ حاکم بود.

پیشتر آقای ستاری ۱۱ دی‌ماه ۹۶ و در جریان اعتراضات سراسری دی ماه توسط مأموران امنیتی بازداشت و بعد از یک روز به دادسرای تبریز و پس از آن به بند قرنطینه زندان تبریز منتقل شد.

این فعال آذربایجانی سپس با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

آقای ستاری رئوف که در تاریخ ۹ تیرماه ۹۹ از زندان مرکزی تبریز به مرخصی اعزام شده بود با مراجعه به اجرای احکام زندان اطلاع یافته که پس از گذراندن ۲ سال از حبس خویش، باقیمانده مدت محکومیت ۵ سال وی به حالت تعلیق درآمده و دیگر به زندان بازنخواهد گشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا