آذربایجان

اعتراضات مردمی در شهرهای آذربایجان با طنین شعارهای ملی

طی ناآرامیهای چند روز اخیر در شهرهای ایران، در اعتراضات مردمی در مناطق آذربایجان جنوبی و شهرهای تورک نشین، سردادن شعارهای تورکی و ملی، رنگ و بوی اصالت به این تجمعات بخشیده است.

بنا به گزارش منابع خبری و بر اساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی، اعتراضات مردمی در شهرهای آذربایجان جنوبی در اعتراض به افزایش سه برابری قیمت بنزین در ایران، همراه با سردادن شعارهای ملی – هویت طلبانه و غالبا به زبان تورکی در حول مطالبات مدنی حرکت ملی آذربایجان بوده است.

مردم آذربایجان و در راس آن فعالین حرکت ملی آذربایجان که طی سالهای گذشته هر فرصت پیش آمده در میادین مختلف را برای بیان نمودن ظلم مضاعف و ستم ملی از سوی دولت خودکامه مرکزی مغتنم شمرده و مطالبات ملی آذربایجان را مطرح نموده اند، در جریان اعتراضات سرتاسری به افزایش قیمت بنزین نیز با سردادن شعارهای ملی و تورکی، رنگ و بوی هویت طلبی به این اعتراضات در مناطق مختلف آذربایجان و حتی برخی نقاط استان تهران بخشیدند.

برخی از شعارهای ملی سرداده شده از سوی معترضان آذربایجانی در اعتراضات به افزایش قیمت بنزین در ایران با این مضامین بوده است:

آذربایجان ایشله سین ****لبنان ،عراق خرجله سین؟!

آذربایجان ایشله سین*****فارس ،ائرمنی خرجله سین؟!

آذربایجان میللتی***چکه نمز بو ذیللتی!

آذربایجان اویاقدی ****میللتینه دایاقدی!

آذربایجان اویاقدی ****کیملیگینه دایاقدی!

آذربایجان تالاندی ****میللت اویان آماندی!

بیز اولمگه راضییق ****بابکین سربازییق!

آذربایجان اییلمز ****تورکون بئلی بوکولمز!

آذربایجان ،مستقیل****اولمالیدیر ،اولمالی!

بیزیم دوشمان بوردادیر****یالاندیر آمریکادیر!

نه ساغچییام ، نه سولچو**** میللتچیم ، میللتچی!

تبریز ، زنجان ،اردبیل****بو سس اورمودان گلیر!

اورمو بوگون اویاقدیر****تبریزینه دایاق دیر!

اینها تنها بخشی از شعارهای ملی هستند که در اعتراضات چند روز گذشته در مناطق آذربایجان جنوبی و شهرهای تورک نشین ایران شنیده شده اند. مطمئنا با رفع محدودیتهای اعمال شده بر شبکه اینترنت ایران از سوی دولت این کشور، شاهد پخش ویدئوها و تصاویر جدیدی از شعارها و مطالبات ملی در جریان اعتراضات مردمی چند روز گذشته خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا