جهان

اعزام سرباز وظیفه از ارمنستان به قره‌باغ به حالت تعلیق درآمده است

سربازی اجباری زمستانی در ارمنستان آغاز شده و مشخص شد که سربازان وظیفه فقط در واحدهای نظامی در خاک ارمنستان خدمت می کنند.

اعزام سرباز وظیفه به بخشی از خاک آذربایجان که هم اکنون در منطقه مسئولیت نیروهای صلحبان روسیه قرار دارد، به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از اسپوتنیک ارمنستان، خدمت سربازی اجباری دوره زمستانی از اوایل فوریه آغاز شد و سربازان وظیفه به قید قرعه در واحدهای نظامی توزیع می شوند. واحدهای نظامی در قره باغ از جمله گزینه ها نیستند.

لازم به ذکر است که مدتهاست درباره سرنوشت بازماندگان واحدهای نظامی ارمنستان در قره‌باغ پس از تسلیم ارمنستان گفتگوها شده است. در ابتدا، شهروندان ارمنستان که اعضای این واحدها بودند و در جنگ شرکت داشتند، به ارمنستان فراخوانده می شدند.

اگرچه تلاش برای بازگرداندن آنها به قره باغ صورت گرفت، اما والدین در مقابل وزارت دفاع ارمنستان اعتراض کردند و گفتند اجازه نمی دهند فرزندانشان به آذربایجان برگردانده شوند.

همچنین گزارش هایی حاکی از آن بود که طرف آذربایجانی به سربازان وظیفه ارمنستان اجازه بازگشت به قره باغ را نمی دهد و به آنها اجازه عبور از جاده گوروس – قافان را نمی دهد.

بعداً شایعاتی مبنی بر انحلال به اصطلاح “ارتش دفاعی” رژیم خودخوانده ارمنی قره‌باغ منتشر شد که مقامات ارمنستان نه آنها را تأیید و نه تکذیب کردند. بازماندگان رژیم در قره باغ از برنامه هایی برای “ایجاد انجمن های حرفه ای سربازان قراردادی” سخن می‌گویند.

هنگامی که توافق‌نامه سه‌جانبه در ۱۰ نوامبر امضا شد و ارمنستان تسلیم شد، اظهار شد که حدود ۱۵ هزار نیروی مسلح ارمنستان در بخشی از قره باغ کوهستانی که اکنون به منطقه مسئولیت صلحبانان روسی تبدیل شده است، باقی مانده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا