آذربایجانایرانجهان

اعضای پارلمان نروژ خواستار آزادی احمدرضا جلالی، دانشمند آزربایجانی شهروند سوئد شدند

گفتنی است احمدرضا جلالی، زندانی سیاسی آذربایجانی اهل سراب و محبوس در زندان اوین، با حکم اعدام روبرو است. آقای جلالی در اردیبهشت ۱۳۹۵ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اعدام محکوم شده بود. این حکم نهایتا توسط دیوان عالی کشور تائید شده بود.

ذبیح‌الله خدائیان، سخنگوی سابق قوه قضاییه در تاریخ بیستم اردیبهشت سال گذشته در نشست خبری اعلام کرده بود حکم اعدام احمدرضا جلالی، زندانی دو تابعیتی قطعی است.

او همچنین در خصوص امکان مبادله احمدرضا جلالی با حمید نوری مدعی شده بود: ” این دو موضوع هیچ ارتباطی با هم ندارند. لذا بحثی مبنی بر تبادل این دو نفر مطرح نیست.” با این وجود سازمان عفو بین الملل با انتشار بیانیه ای عنوان کرده بود که مقامات ایران با تهدید به اعدام احمدرضا جلالی هدف مبادله وی را دارند.

احمدرضا جلالی، استاد دانشگاه که در اردیبهشت ۱۳۹۵ به دعوت دانشگاه تهران به ایران سفر کرده بود، توسط نیروهای امنیتی به اتهام “محاربه از طریق جاسوسی برای اسرائیل” بازداشت شد. دادستان تهران احمدرضا جلالی را به “انتقال اطلاعات مربوط به پروژه‌های به کلی سری نظام در حوزه‌ های تحقیقاتی، نظامی، دفاعی و هسته‌ ای در قبال دریافت مبالغی به همراه حق شهروندی کشور سوئد برای خود و خانواده‌ اش” متهم کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا