آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اعلام اعتصاب غذای زندانیان سیاسی تورک در زندان اوین در حمایت از عباس لسانی

بهنام شیخی، سیامک میرزایی و کیانوش اصلانی، سه زندانی سیاسی تورک محبوس در زندان اوین، روز دوشنبه ۲۴ خرداد در حمایت از عباس لسانی اعتصاب غذا کردند.

بهنام شیخی سامانلو، سیامک میرزایی و کیانوش اصلانی قوجه‌بیگلو، سه زندانی سیاسی تورک محبوس در زندان اوین، صبح امروز دوشنبه ۲۴ خرداد در حمایت از عباس لسانی اعتصاب غذا کردند.

با پیوستن این فعالین محبوس در زندان اوین به اعتصابات، شمار زندانیان سیاسی آذربایجانی که اعتصاب غذا کرده‌اند به هشت تن رسید.

این زندانیان، در تماس‌های تلفنی با نزدیکانشان با اعلام خبر اعتصاب غذای خود، گفته‌اند تا تحقق خواسته‌‌هایشان به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.

خواسته‌های این زندانیان سیاسی «توقف انتقال محکومین جرایم اراذل و اوباش به بندهای امنیتی-سیاسی» و «توقف اعمال فشار علیه زندانیان سیاسی» اعلام شده است.

هفته گذشته عباس لسانی، زندانی سیاسی سرشناس آذربایجانی به مسئولین زندان اردبیل هشدار داده بود، در صورت عدم توقف روند انتقال محکومین اراذل و اوباش به بندهای سیاسی دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهد زد.

هشداری که از شنبه عملی کرده و حمایت دیگر زندانیان سیاسی تورک محبوس در زندان اردبیل بنام‌های یوسف کاری، مهرداد شیخی و برادران علی و رضا واثقی را از طریق مشارکت در این اعتصاب غذا به دنبال داشت.

این اعتصابات واکنش‌های متعددی نیز در بین فعالین سیاسی-مدنی، رسانه‌ها و نهادهای حقوق بشری به دنبال داشت و از اولین روز آغاز اعتصابات، شهرهای اردبیل و تبریز شاهد فعالیت‌های میدانی با نصب و پخش تراکت و پوستر اعتصاب کنندگان و گرافیتی گسترده بوده است.

همچنین فعالین مدنی تورک نیز از طریق شبکه‌های اجتماعی به شیوه‌های مختلف اعتراض خود را نسبت به اعمال فشار مسئولین زندان اردبیل و نهادهای امنیتی-اطلاعاتی علیه زندانیان سیاسی ابراز داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا