ایران

افزایش تلفات ایران در درگیری‌های بلوچستان به ۵ تن

تلفات ایران در درگیری‌های بلوچستان به ۵ تن افزایش یافته و نیروهای دولتی ایران به منطقه قطار خنجک دزاپ عقب‌نشینی کرده است.

گزارش‌ها حاکی است که نیروهای دولتی ایران پس از عقب‌نشینی به منطقه قطار خنجک شهرستان دزاپ، در حال تجدید قوا هستند.

به دنبال انتشار ویدیوهایی از حملات توپخانه‌ای و زمینی نیروهای تروریستی سپاه جمهوری اسلامی به روستای شورو، از توابع بخش کورین شهرستان زاهدان، سپاه پاسداران تروریستی از کشته شدن غلام شه‌بخش و پنج عضو گروهش و همچنین سه بسیجی در جریان حمله به این منطقه خبر داد.

صبح شنبه کمپین فعالین بلوچ با انتشار ویدیوهایی خبر داد که نیروهای نظامی با توپخانه روستای شورو را هدف قرار داده و ده‌ها خودروی نظامی به منطقه حمله کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، درگیری‌ها در شورو به دیگر روستاهای اطراف گسترش پیدا کرد و تصاویر و ویدیوهایی نیز از درگیری نیروهای نظامی با مردم و همچنین خسارات به خانه‌های مسکونی مردم بر اثر توپ‌باران سپاه پاسداران منتشر شد.

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران تروریست در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پی حمله نیروهای این نهاد به «مقر» غلام شه‌بخش، او و پنج عضو گروهش کشته شده‌اند. این اطلاعیه همچنین از کشته شدن سه نفر از نیروهای بسیج خبر داده است.

کمپین فعالین بلوچ از کشته شدن دست‌کم یک زن و یک کودک بر اثر حملات سنگین توپخانه‌ای به منازل مسکونی شهروندان خبر داده اما سپاه پاسداران تروریستی ایران در اطلاعیه خود اشاره‌ای به این موضوع نکرده است.

ملک شه‌بخش، برادر غلام شه‌بخش، چندی پیش در سمسور کرمان در درگیری با نیروهای انتظامی کشته شد. پس از آن اعلام شد که در این درگیری فرمانده قرارگاه عملیاتی ابوذر و همچنین یک درجه‌دار و یک سرباز وظیفه نیز کشته شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا