ایرانسلامتی و زندگی

افزایش شمار قربانیان مسمومیت الکلی در ایران به 36 نفر

در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تاثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری 36 نفر در شهر اهواز بر اثر نوشیدن الکل جان خود را از دست دادند.

علی احسان پور، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در مرکز استان خوزستان ایران اعلام کرد: تعداد جان باختگان ناشی از مسمومیت الکلی در اهواز به 36 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری «ایرنا» وی در ادامه گفت: مسمومیت الکلی در بین تعدادی از افراد در اهواز به دلیل مصرف الکل تقلبی رخ داده است و تا کنون 270 نفر به بیمارستانهای این شهرستان مراجعه کرده و بیش از 150 نفر مراجعه کنندگان پس از درمان مرخص شده اند.

به گفته فرهاد ابول‌نژادیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز این افراد به دنبال شایعه در فضای مجازی درباره تاثیر خوردن الکل برای دفع ویروس کرونا الکل صنعتی را مصرف کرده‌اند.

امروز محمد رضا شانه ساز، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از تهیه اطلاعیه هشدار در خصوص مسمومیت با الکل صنعتی (متانول) خبر داده و گفت: متاسفانه بر اساس مشاهدات و اطلاعات بدست آمده از برخی بیمارستانهای کشور، مواردی از مسمومیت و فوت در اثر مصرف خوراکی و یا غرغره نمودن محلول های حاوی الکل اتیلیک (اتانول) و حتی در برخی موارد مصرف خوراکی الکل متیلیک (متانول) به اشتباه و با هدف پیشگیری از عفونت کرونا ویروس جدید گزارش شده است.

هشدار: مصرف خوراکی یا غرغره کردن الکل اتیلیک (اتانول) و الکل متیلیک (متانول) با هدف پیشگیری از ویروس کرونا یا درمان آن خطر مسمومیت و مرگ به همراه دارد.

آمار رسمی کرونا در ایران

وزارت بهداشت ایران اعلام کرده است که تا روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۲۹۱ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند. بنا بر این آمار تعداد جان‌باختگان طی یک روز گذشته ۵۴ نفر بوده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت آمار مبتلایان شناسایی شده با ۸۸۱ مورد افزایش به ۸۰۴۲ نفر رسیده که از این تعداد ۲۷۳۱ بهبود یافته‌اند.

این آمار در حالی اعلام می‌شود که اظهارات مقام‌ها و خبرنگاران محلی در استان‌های مختلف نشان می‌دهد که تعداد مبتلایان و درگذشتگان ممکن است بسیار بیشتر از آمار رسمی باشد.

بیشترین آمار ابتلا به شهر تهران با ۲۱۱۴ مورد مربوط می‌شود. بعد از تهران، بیشترین موارد ابتلا در استان‌های مازندران (۸۸۶)، قم (۷۵۱)، اصفهان (۶۱۸) و گیلان (۵۲۴) گزارش شده است.

آمار مبتلایان در استان اصفهان در حالی ۶۱۸ نفر اعلام شده که دوشنبه شب فرماندار کاشان از ابتلای بیش از هزار نفر و مرگ ۸۸ نفر در منطقه کاشان و آران و بیدگل خبر داه بود.

در آمار اعلام شده تعداد مبتلایان در استان گیلان تفاوتی با تعدادی که روز دوشنبه ۱۹ اسفند اعلام شده بود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا