آذربایجان

الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان بر سر ایجاد خط راه آهن، به توافق رسیده‌اند

خطوط ارتباطی بین دو کشور ازنظر سطح قابل‌اعتماد بودن و شناسایی موقعیت‌های مختلف مهم و یک اولویت بوده و درکی مشترک ازآنچه برای بازگشایی خطوط اتصال لازم است اهمیت ویژه‌ای دارد.

چارلز میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا در جمع خبرنگاران در بروکسل اعلام کرد، الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان بر سر ایجاد خط راه آهنی که انتظار می‌رود دو کشور را به هم متصل کند، به توافق رسیده‌اند.

وی ضمن ارزیابی دیدار سه‌جانبه‌اش با علی‌اف و پاشینیان ، گفت: خطوط ارتباطی بین دو کشور ازنظر سطح قابل‌اعتماد بودن و شناسایی موقعیت‌های مختلف مهم و یک اولویت بوده و درکی مشترک ازآنچه برای بازگشایی خطوط اتصال لازم است اهمیت ویژه‌ای دارد.

در بیانیه مشترکی که آذربایجان و ارمنستان امضا کردند، ماده‌ای که شامل مسائل مربوط به کریدور زنگه‌زور است و استان‌های غربی آذربایجان و نخجوان را از طریق زمینی و ریلی به هم متصل می‌کند، به دلیل برخورد ناسازگارانه ارمنستان تاکنون اجرایی نشد. علی‌اف در بیانیه خود قبل از دیدار با پاشینیان در بروکسل تأکید کرد که کریدور زنگزور باید تابع همان رژیم حقوقی کریدور لاچین باشد و گفت: در کریدور لاچین گمرکی وجود ندارد، بنابراین نباید در کریدور زنگزور وجود داشته باشد.

علی‌اف تأکید کرد: اگر ارمنستان بر ایجاد گمرک و کنترل کالاها و افراد اصرار داشته باشد، در کریدور لاچین نیز بر همین امر پافشاری خواهیم کرد. ارمنستان در این مورد تصمیم خواهد گرفت. ما موافق هر دو گزینه هستیم. یا در هر دو گمرک وجود نخواهد داشت، یا در هر دو وجود خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا