ایرانسلامتی و زندگی

الکل تقلبی رقیب کرونا در ایران؛ بیش از ۶۰۰ فوتی و بیش از ۳ هزار نفر مسموم

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفت: مطابق عددی که به من داده‌اند، بیش از ۶۰۰ فوتی و بیش از ۳ هزار نفر مسموم در اثر مصرف الکل غیراستاندارد داشته‌ایم.

به گزارش میزان سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی در خصوص آمار فوتی‌های ناشی از مصرف الکل تقلبی گفت: متاسفانه این موضوع صحت دارد و آمار هم نگران کننده است؛ چه در مورد کسانی که در اثر مصرف الکل جانشان را از دست دادند و چه کسانی که مسمومیت پیدا کردند.

وی تاکید کرد که «آمار خیلی بالا و فوق حد انتظار ما بود.»

وی همچنین در مورد دو نکته  هشدار داد: نکته اول بی تاثیر بودن مصرف الکل در درمان کرونا است. نکته دوم بهم به عرضه کننده گان الکل‌های غیراستاندارد بود.

وی اشاره کرد که عده‌ای سودجو در بازار تولید الکل آمدند و الکل‌های غیراستاندارد تولید کردند و موجب آسیب دیدن هموطنان شدند.

اسماعیلی گفت که تعدادی از این افراد در خوزستان دستگیر شده و در بازداشت هستند. تعدادی از این افراد در خراسان رضوی دستگیر شده‌اند و بازداشت هستند.

خاطرنشان می شود که با شیوع ویروس جدید کرونا در ایران مصرف الکل بالا رفته و به تبع این آمار تولید و فروش الکل های غیر استاندارد و سمی در بازار سیاه به طور چشمگیری بالا گرفته است.

مصرف و فروش نوشیدنی های الکلی در ایران جرم محسوب می شود و به نظر کارشناسان این امر باعث بوجود آمدن بازار سیاه و خارج از نظارتهای بهداشتی می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا