ایران

امیرعبداللهیان بر حمایت جمهوری اسلامی از حزب‌الله لبنان تاکید کرد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران، روز جمعه ۲۰ بهمن ماه پس از ورود به بیروت بر حمایت «قوی» جمهوری اسلامی از گروه شبه‌نظامی «محور مقاومت» و حزب‌الله تاکید کرد و گفت، امنیت لبنان بر امنیت ایران و منطقه تأثیر می‌گذارد.

وزیر خارجه ایران در فرودگاه بیروت مورد استقبال نمایندگانی از حزب‌الله، گروه افراطی حماس و جهاد اسلامی قرار گرفت.

حسین امیرعبداللهیان گفت: «ایران به حمایت‌های قوی خود از مقاومت و لبنان ادامه خواهد داد، ما امنیت لبنان را امنیت ایران و منطقه می‌دانیم.»

جمهوری اسلامی و گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت آن در منطقه، ائتلاف خود را که ضدآمریکایی و ضداسرائیلی است، «محور مقاومت» می‌نامند.

حسین امیرعبداللهیان در ادامه حملات اسرائیل در چهارماهه اخیر به غزه را «‌نسل کشی »‌خواند و گفت:« اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود نرسیده است.»

وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو باخبرنگاران با بیان اینکه تهران به واشینگتن درباره عدم حمایت از اسرائیل در« نسل‌کشی مردم فلسطین» هشدار داده بود٬ گفت:‌«ادامه این حمایت‌ها تنها به شکست منجر می‌شود.»

وی همچنین تاکید کرد که اسرائیل به دنبال درگیر کردن واشینگتن در باتلاق جنگ در منطقه است.

به گفته حسین امیرعبداللهیان حزب‌الله و مقاومت لبنان، نقش تاثیرگذار خود را هوشمندانه بازی کرده‌است.

او در ادامه بر حمایت ایران از« دولت، ارتش و مقاومت لبنان» تاکید کرد.

سفر این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی، سومین دیدار وی از زمان آغاز حملات اسرائیل به غزه و تشدید تنش‌ها در مرز جنوبی لبنان است.

این در حالی است که با حضور وزیر خارجه ایران در لبنان، حزب‌الله شامگاه جمعه مدعی شد که حملاتی علیه آنچه «تجهیزات جاسوسی» و یک تانک اسرائیلی خوانده، انجام داده است.

در مقابل، ارتش اسرائیل نیز می‌گوید جنگنده‌های این کشور، حملاتی علیه تاسیسات نظامی حزب‌الله در روستای مارون‌الراس در جنوب لبنان و همچنین تاسیسات نظامی در دو شهر جنوبی لبنان انجام داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا