آذربایجانایران

«امیر مهدی پور» وکیل آذربایجانی به شعبه اجرای احکام دادگاه انقلاب تبریز احضار شد

امیر مهدی پور، وکیل دادگستری و عضو کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای آذربایجان به شعبه ۱۱ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز احضار شد.

امیر مهدی پور، طی ابلاغیه ای که از طریق سامانه ثنا قوه قضاییه دریافت و در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کرده مقرر گردیده است ظرف ۱۰ روز از تاریخ ابلاغ جهت اجرای حکم در شعبه  مذکور حاضر گردد و اعلام شده نتیجه عدم حضور جلب است.

این وکیل آذربایجانی توسط شعبه ۱ دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان تبریز  به چهار ماه حبس، و ۲ سال  ممنوعیت خروج از کشور و ضبط کلیه وسایل الکترونیکی محکوم شده است.

وی ۲۵ مهرماه سال جاری توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری آذربایجان شرقی بازداشت و ۵  آبان با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.

پیشتر سینا یوسفی، قاسم بعدی و نگین کیانی دیگر وکلای آذربایجانی و از اعضای کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای آذربایجان نیز به دلیل تشکیل کمیته دفاع از بازداشت شدگان اعتراضات اخیر به ترتیب به  ۶ ماه حبس، ۲ سال ممنوعیت خروج از کشور و توقیف وسایل الکترونیک و ۵ ماه حبس تعزیری و ۲ سال ممنوع الخروجی و ۴ ماه حبس، ممنوعیت خروج از کشور و ضبط تلفن همراه محکوم شده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا