اجتماعیخاورمیانهسیاست

انتخابات پارلمانی در عراق؛ رئیس جبهه تورکمن: این انتخابات فرصتی دموکراتیک برای ماست

کشور عراق با ۴۰ میلیون جمعیت بیش از ۲۴ میلیون رای دهنده دارد. در این انتخابات، ۳ هزار و ۲۴۹ نامزد برای ۳۲۹ کرسی پارلمان رقابت خواهند کرد.

کشور عراق با ۴۰ میلیون جمعیت بیش از ۲۴ میلیون رای دهنده دارد. در این انتخابات، ۳ هزار و ۲۴۹ نامزد برای ۳۲۹ کرسی پارلمان رقابت خواهند کرد. ۸۷۷ ناظر خارجی بر انتخابات نظارت می‌کند.

انتظار می رود کمیسیون عالی انتخابات عراق نتایج انتخابات را ظرف ۲۴ ساعت اعلام کند.

این انتخابات اولین انتخابات عمومی زودهنگام پس از تظاهرات علیه دولت آن دوره در اکتبر ۲۰۱۹ است.

حسن توران، رئیس جبهه تورکمن عراق و ارشد صالحی، نامزد پارلمان جبهه متحد تورکمن عراق در مرکز انتخاباتی کرکوک رای خود را به صندوق انداختند.

توران، در اظهارات خود به آناتولی گفت که جشن دموکراسی در سراسر عراق وجود دارد و از همه مردم عراق خواست این وظیفه مدنی را به جا آورند.

توران با توجه به ضرورت مشارکت حداکثری تورکمن ها در انتخابات، گفت که این انتخابات فرصتی دموکراتیک برای تورکمن ها است تا در پارلمان عراق به جایگاه مورد نیاز خود برسند.

رئیس جبهه تورکمن عراق با بیان اینکه انتخابات عراق آماری از کثرت اتنیکی و مذهبی در کشور نزد سازمان ملل متحد خواهد بود، تاکید کرد: «تورکمن ها نیز با شرکت در این انتخابات جایگاه اتنیکی خود را در کشور نشان خواهند داد.»

صالحی، نامزد جبهه متحد تورکمن عراق، که با همسرش رای خود را به صندوق انداخته است، نیز به رسانه‌ها گفت که برای شروع یک روند سیاسی جدید و فراگیر در عراق برگزاری سالم انتخابات مهم است.

صالحی با بیان اینکه تورکمن ها می خواهند این بار شریک قدرت باشند، بر اهمیت حضور تورکمن ها در کنار شیعیان، سنی ها و کردها در روند جدید سیاسی تاکید کرد.

صالحی خاطرنشان کرد: «برای اینکه تورکمن ها در بغداد تاثرگذار و شریک قدرت باشند، باید تعداد نمایندگان خود را در پارلمان افزایش دهند.»

بر اساس گزارشات منتشر شده از مناطق انتخاباتی در بغداد و کرکوک، برخی از دستگاههایی که برای رای گیری نصب شده اند دچار نقص فنی شده و نمی توانند اثر انگشت رای دهندگان را بخوانند.

به همین دلیل برخی از رأی دهندگانی که به مراکز انتخاباتی آمده بودند بدون آنکه بتوانند رای خود را بدهند، بازگشتند.

ارشد صالحی نامزد جبهه متحد تورکمنان نیز در بیانیه خود اظهار داشت که مردم کرکوک و به ویژه تورکمن ها از وضعیت مشابه شکایت دارند.

صالحی از رای دهندگان تورکمن خواست تا زمانی که نقص ها برطرف نشوند، مراکز انتخاباتی را ترک نکنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا