آذربایجان

انتقال مالکیت تراکتور آذربایجان تا ۱۰ روز آینده نهایی می‌شود

انتقال مالکیت تیراختور آزربایجان از محمدرضا زنوزی به شرکت مس سونگون ورزقان (صنایع مس ایران) تا ۱۰ روز آینده نهایی می‌شود.

کلیات واگذاری دو باشگاه تیراختور و ماشین‌سازی به شرکت مس سونگون ورزقان قطعی شده است.

روز چهارشنبه هم جلسه‌ای با حضور عابدین خرّم استاندار آزربایجان‌شرقی، برخی نمایندگان آزربایجان شرقی، باشگاه تیراختور، مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای پیگیری جزئیات این واگذاری در وزارت صمت برگزار شد.

به نوشته فارس، در این جلسه مقرر شد، بحث پرداخت بدهی‌هایی که منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه تیراختور شده در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شود، همزمان با این موضوع هم بحث انتقال مالکیت، آیین‌نامه‌های فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ و هیات فوتبال پیش خواهد رفت.

بر اساس این گزارش، «با توجه به اعلام آمادگی محمدرضا زنوزی برای واگذاری تیراختور ظاهراً ظرف ۷ تا ۱۰ روز آینده انتقال مالکیت این باشگاه به شرکت مس سونگون در صورت فراهم شدن این مسائل نهایی می‌شود.»

در نتیجه مدیریت ضیعف محمدرضا زنوزی، تیم ماشین سازی تبریز سال گذشته از لیگ برتر به دسته یک سقوط کرد و تیم تیراختور نیز در آستانه سقوط از لیگ برتر قرار گرفته است.

هواداران تیراختور روز شنبه ۱۱ دیماه ۱۴۰۰ با برگزاری تجمع اعتراضی در تبریز، از محمدرضا زنوزی خواستند باشگاه تیراختور را بدون درنگ واگذار نماید. هواداران آزربایجانی زنوزی وی را عامل حکومت ایران برای تضعیف و نابودی تیم تیراختور می‌دانند.

تیراختور فراتر از یک تیم فوتبال بوده و صدای آزادیخواهی تورکان آزربایجان جنوبی است. تیراختور پرطرفدارترین تیم جهان تورک است و بازی های این تیم در سراسر جهان تورک با حساسیت پیگیری می شود. مسئولان حکومت ایران سعی دارند با تضعیف تیراختور، این تیم محبوب جهان تورک را از صحنه حذف نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا