خاورمیانه

انتقال موشک های بالستیک از ایران به خاک عراق

«نیویورک تایمز» و «سی ان ان» در گزارش های جداگانه خبر داده اند که ایران محموله ای از موشک های بالستیک خود را به خاک عراق منتقل کرده است.

روزنامه «نیویورک تایمز»، به نقل از منابع نظامی و اطلاعاتی خبر داد که ایران تعدادی موشک بالستیک با برد کوتاه را به زاغه هایی مخفی در خاک عراق منتقل کرده است.

 

در گزارش این روزنامه آمده که این موشک ها در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان شیعه وابسته به ایران در نزدیکی مرز ایران و عراق نگه داری می شوند و این شبه نظامیان به حفظ این موضوع سری نظامی کمک می کنند.

«نیویورک تایمز» به نقل از چند مقام امنیتی امریکایی تأکید کرده که امریکا این موشک ها را تهدیدی برای متحدان و شرکای واشنگتن در منطقه به خصوص اسرائیل و عربستان و نیز برای خود نیروهای آمریکایی در عراق می داند.

شبکه «سی ان ان» در گزارشی جداگانه به نقل از نهادهای اطلاعاتی امریکا خبر داد که دستگاه اطلاعات ارتش امریکا اخیرا انتقال موشک های بالستیک با برد کوتاه از ایران به عراق را ثبت کرده است.

براساس گزارش «سی ان ان»، ایالات متحده از امکان ارسال این موشک ها به مناطق تحت کنترل شبه نظامیان وابسته به ایران برای استفاده از آنها علیه نیروهای آمریکایی در عراق ابراز نگرانی کرده است.

به گفته این منابع در ماه گذشته حملات این شبه نظامیان به پایگاه های نیروهای آمریکایی در عراق شدت گرفته و در آنها از راکت هایی با حجم بزرگ تر استفاده شده است، با این همه مقامات نظامی بلندپایه آمریکایی اخیرا تأکید کرده اند که فکر نمی کنند ایران در پی برافروختن آتش جنگ با آمریکا باشد.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا