اجتماعیایرانسیاست

انتقال ۴ زندانی سیاسی عرب احوازی محکوم به اعدام از زندان شیبان به مکان نامعلوم

‌فعالان حقوق بشر از انتقال ۴ زندانی سیاسی عرب محکوم به اعدام به نام‌های حسین سیلاوی، علی خسرجی، علی مطیری و علی مجدم از زندان شیبان احواز به مکان نامعلومی خبر می‌دهند.

‌فعالان حقوق بشر از انتقال ۴ زندانی سیاسی عرب محکوم به اعدام به نام‌های حسین سیلاوی، علی خسرجی، علی مطیری و علی مجدم از زندان شیبان احواز به مکان نامعلومی خبر می‌دهند. این فعالین از احتمال اجرای حکم اعدام آنها در خفا اظهار نگرانی می‌کنند.

یکشنبه ۳۰ شهریور وب‌سایت «مرکز حقوق بشر احواز» از انتقال این زندانیان سیاسی عرب هم‌زمان با سالگرد حمله به رژه نیروهای نظامی در شهر اهواز خبر داد.

علی مطیری، ورزشکار رشته بوکس و از اهالی شیبان در شمال شهر احواز است. به گزارش «مرکز حقوق بشر احواز» او در یک دادگاه ناعادلانه به اتهام قتل دو بسیجی و محاربه به اعدام محکوم شد.

علی خسرجی ۲۶ ساله و حسین سیلاوی ۳۰ ساله به همراه فرد دیگری به نام ناصر خفاجیان به اتهام «همکاری و شرکت در حمله مسلحانه به کلانتری ۲۳ کوی مجاهد اهواز در ادریبهشت‌ماه ۱۳۹۶» بیش از دو ‌سال پیش بازداشت شده و پس از آن حکم اعدام دریافت کردند. «مرکز حقوق بشر احواز» می‌گوید، این سه زندانی به شدت شکنجه شده‌اند و تاکنون اطلاعی از سرنوشت ناصر خفاجیان در دست نیست.

پرونده این سه متهم در شعبه ۱۲ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی جلیلیان برگزار شده و برای همه آنها حکم اعدام صادر کرده است. علیرغم اینکه برای این متهمان درخواست اعاده دادرسی داده شد، دیوان عالی کشور با رد این درخواست حکم آنها را تأیید کرد.

علی مجدم ۳۹ ساله و از ساکنان «کوت سید صالح» اهواز است که ۲۳ بهمن ماه ۹۵ به همراه شهروندان عرب دیگری از جمله دو زن، توسط اداره اطلاعات بازداشت شد. او به اتهام «انجام عملیات مسلحانه علیه نیروهای امنیتی ایران»، «اقدام علیه امنیت کشور» و «ارتباط با جامعه جهانی و تشکیل یک گروه مخالف علیه ایران» توسط دادگاه انقلاب محکوم شده است، اما از روند رسیدگی به پرونده و احکام صادر شده برای علی مجدم اطلاعی در دست نیست.

پیش‌تر سازمان عفو بین‌الملل در تاریخ ۲۴ اردیبهشت سال جاری با انتشار بیانیه‌ای از مقام‌های ایران خواست تا بی‌درنگ سرنوشت و محل نگهداری حسین سیلاوی، علی خسرجی و ناصر خفاجیان (خفاجی)، سه زندانی عرب در صف اعدام و هدایت عبدالله‌پور ( ۲۲ اردیبهشت تیرباران شد) را روشن کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا