خاورمیانه

انفجار مهیب در پایگاه حشد الشعبی در جنوب بغداد؛ سنتکام: آمریکا حمله‌ای انجام نداده است

پس از حمله هوایی بامداد شنبه یکم اردیبهشت به مقر فرماندهی شبه‌نظامیان حشد‌الشعبی در عراق، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد که آمریکا هیچ حمله هوایی به عراق انجام نداده و نقشی در حمله ذکر شده نداشته است.

سنتکام در بیانیه‌ای در همین زمینه تصریح کرد:«ما از گزارش‌هایی که ادعا می‌کنند ایالات متحده روز شنبه در عراق حملات هوایی انجام داده است مطلع هستیم. این گزارشها صحت ندارد. ایالات متحده در این روز هیچ حمله هوایی در عراق انجام نداده است.»

خبرگزاری رویترز بامداد شنبه به وقت محلی به نقل از منابع ارتش عراق اعلام کرد که انفجار مهیبی در پایگاه نظامی مورد استفاده نیروهای حشد‌الشعبی صورت گرفته است.

رسانه‌های منطقه‌ای هم اعلام کردند که مقر فرماندهی تیپ «یوم الموعود» در پایگاه «کالسو» که محل استقرار نیروهای حشد الشعبی و فرماندهی زرهی آن در شمال استان بابل عراق است حملات بمباران شده است.

خبرگزاری فرانسه ساعاتی بعد به نقل از یک منبع وزارت کشور عراق اعلام کرد که در پی «بمباران» پایگاه نیروهای حشد‌الشعبی در عراق دستکم یک نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

تا لحظه تنظیم این خبر هیچ کشور یا گروهی رسما مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته اما برخی منابع آنرا به اسرائیل منتسب می‌کنند.

حشد‌الشعبی یک گروه شبه‌نظامی عمدتا شیعه در عراق است که از سوی حکومت ایران حمایت می‌شود. این گروه در چند ماه گذشته در قالب «محور مقاومت» حملاتی را علیه منافع آمریکا و اسرائیل انجام داده است.

ابومهدی المهندس رهبر این گروه شبه‌نظامی بود که در سال ۱۳۹۸ در حمله پهپادی ایالات متحده به بغداد در کنار قاسم سلیمانی کشته شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا