آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اورمیه؛ حمایت از ملت عرب الاحواز با پخش گسترده پوسترهای اعتراضی؛ «آرخانداییق_الاحواز»

فعالین مدنی آذربایجانی در اورمیه، امروز دوشنبه ۲۸ تیر،در حمایت از اعتراضات ملت عرب الاحواز، هزاران پوستر در سطح این شهر پخش کردند.

فعالین مدنی آذربایجانی در اورمیه، امروز دوشنبه ۲۸ تیر، همزمان با حمایت گسترده ملت تورک در فضای مجازی از اعتراضات ملت عرب الاحواز، هزاران پوستر در سطح این شهر پخش کردند.

در این پوسترها علاوه بر تصویر چفیه که نماد ملت عرب قلمداد می‌شود، تصویر نمادین عباس لسانی هم که در سالهای اخیر به عنوان یکی از نمادهای اعتراضی آذربایجانی‌ها در ایران استفاده میشود قرار داده شده و متنی با عنوان زیر از این زندانی سیاسی سرشناس آذربایجانی درج شده است: «تک‌ تک‌ مبارزان‌ راه‌ حقیقت و آزادی‌ و‌ فعالینی‌ که‌ در صدد‌ رهایی‌ ملت‌ هایشان‌ هستند -در هر جغرافیا‌ و‌ مکانی‌ که‌ باشند‌ همرزم‌ ما‌ هستند.»

همچنین، به زبان‌های غربی و تورکی برای ابراز همدردی با عرب‌های الاحوازی عباراتی همچو «قلوبنا معکم #الاحواز» و «#آرخانداییق_الاحواز» نوشته شده است.

طی روزهای اخیر انتشار تصاویر و اخبار نگران کننده از شهرهای خطه احواز باعث نگرانی از وضعیت ملت عرب این خطه شده است.

ملت عرب در شهرهای مختلف مملکت احواز به دلیل مشکلات ناشی از خشکانده شدن رودها و تالاب هایشان دست به اعتراض های گسترده در سطح شهرها زده اند که بنا به اخبار منتشر شده از طرف منابع محلی تاکنون دست کم ۳ نفر در اعتراض ها به نام‌های مصطفی نعیماوی در شادگان، قاسم خضیری در کوت عبدالله و علی مزرعه در احواز با گلوله نیروهای امنیتی کشته شده اند.

ویدیوهای منتشر شده حاکی از آن است که تجمع شهروندان در شهرهای مختلف مملکت احواز از جمله شهرهای فلاحیه(شادگان) ،خفاجیه (سوسنگرد) با خشونت نیروهای نظامی و تیراندازی به سمت معترضین همراه بوده است.

دیروز شهروندان معترض با روشن کردن آتش، جاده های ارتباطی احواز-محمره (خرمشهر) و احواز-شوش را مسدود کردند.

علاوه بر این منابع محلی گزارشاتی مبنی زخمی شدن شماری از شهروندان معترض و همچنین بازداشت گسترده معترضین در شهر محمره (خرمشهر) و سایر شهرها را منتشر کرده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا