آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

اورمیه؛ صدور حکم تعلیق برای ۱۲ تن از بازداشت شدگان حمایت از آزاد سازی قاراباغ 

دوازده تن از فعالین مدنی و شهروندان اورمیه ای طی حکمی که دریافت کرده اند از صدور قرار تعلیق در پرونده‌ مربوط به حمایت از آزادسازی قره باغ مطلع گشته‌اند.

حسنیه انتخابی حسنلویی، عرفان مهدیخانی ساعتلو، سالار طاهر افشار، رضا ابراهیم زاده، بابک حسین‌زاده، رامین دابخش، امیر عزتی حیدرلو، رامین دهقان، یونس شیرزاد جوان، جواد رضایی، فرهاد محمدی و سهند بهنمون طی حکمی که از طریق سامانه ثنا قوه قضاییه دریافت کرده اند از صدور قرار منع تعقیب در خصوص پرونده مفتوحه در شعبه ۸ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اورمیه اطلاع یافته اند.

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از کانال تلگرامی عباس لسانی، قاضی محمدرضا غنی زاده رئیس شعبه ۸ بازپرسی با استناد به ماده ۸۱ قانون آیین دادرسی کیفری قرار تعلیق تعقیب این فعالین آذربایجانی را به اتهام «اخلال در نظم عمومی» بمدت ۱۲ ماه صادر نموده است.

بر اساس حکم صادره این فعالین و شهروندان در دوران تعلیق حق رفت و آمد در تجمعات را ندارند‌.

گفتنی است ۱۰ مهر ماه ۹۹ در شهرهای آذربایجان در پی فراخوان فعالین مدنی آذربایجانی در جهت حضور مسالمت آمیز برای حمایت از آزادسازی اراضی اشغالی جمهوری آذربایجان مسبب حضور نیروهای امنیتی و انتظامی در میادین اصلی شهرهای آذربایجان گشته بود و از این رو اقدام به بازداشت‌های همراه با ضرب و شتم، ورود به منازل بدون حکم قانونی و تهدید اکثر فعالین اورمیه، تبریز، زنجان، اردبیل و تهران کرده بودند.

تیرماه امسال نیز در جریان تجمعاتی مشابه در شهرهای تهران، تبریز اورمیه شماری از فعالین و شهروندان بازداشت و مدتی بعد با تودیع قرار آزاد شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا