اجتماعیایرانسیاست

اولین تماس تلفنی اکبر آزاد پس از بازداشت؛ انتقال به قرنطینه زندان تهران بزرگ

اکبر آزاد، نویسنده و فعال پیشکسوت  آذربایجانی در اولین تماسی که روز پنجشنبه ۲۱ مرداد با خانواده داشته از انتقالش به قرنطینه زندان تهران بزرگ خبر داده است.

اکبر آزاد، نویسنده و فعال پیشکسوت  آذربایجانی در اولین تماسی که حدود ساعت ۲۱:۰۰ روز پنجشنبه ۲۱ مرداد، پس از گذشت سه روز از بازداشتش با خانواده داشته، اطلاع داده که به قرنطینه سالن ۶ تیپ ۲ زندان تهران بزرگ منتقل شده و احتمالا دو هفته آتی را در قرنطینه خواهد بود.

این فعال سرشناس آذربایجانی در تاریخ ۱۸ مرداد، پس از مراجعه به شعبه ۲ دادسرای عمومی و انقلاب بهارستان جهت تعویق وثیقه و با مخالفت بازپرس توسط ضابطین قضایی بازاداشت شده بود.

خانواده این فعال سرشناس آذربایجانی روز گذشته با مراجعه به شعبه ۲ اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب بهارستان، ضمن ارایه مدارک لازم در مورد سرطان پوست، داشتن دیابت شدید (۲۵۰ واحد قند در ناشتا)، ضعف جسمانی و دیگر نارسائی‌های جسمی و شرایط فرزند بیمار او و اینکه خود آقای آزاد نیاز ضروری به مصرف داروهای دیابتی دارد، همچنین با توجه به شرایط موج پنجم کرونا، از دادیار شعبه ۲ درخواست رسیدگی عاجل کردند.

پیشتر اکبر آزاد، علیرضا فرشی، بهنام شیخی، حمید منافی در سال ۱۳۹۵، توسط شعبه یک دادگاه انقلاب شهرستان بهارستان از بابت اتهام «مشارکت در تشکیل جمعیت به منظور برهم زدن امنیت کشور» به ترتیب به ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به دره‌شهر از توابع استان ایلام، ۱۵ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به باغملک از توابع استان خوزستان، ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به مسجد سلیمان از توابع استان خوزستان و ۱۰ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید به ازنا از توابع استان لرستان محکوم شده بودند که در دادگاه تجدید نظر حکم هر چهار فعال آذربایجانی به ۲سال حبس و ۲ سال تبعید تغییر یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا