جهان

اولین ناو هواپیمابر ترکیه؛ «تی‌سی‌جی آنادولو» به نیروی دریایی تحویل داده شد

ناو هواپیمابر تی‌سی‌جی آنادولو به عنوان بزرگترین کشتی نظامی ترکیه، با حضور رئیس‌جمهور کشور و مقامات کشوری و لشکری در استانبول به فرماندهی نیروی دریایی تحویل داده شد.

ناو هواپیمابر تی‌سی‌جی آنادولو (TCG Anadolu) به عنوان بزرگترین کشتی نظامی ترکیه، طی مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور کشور و مقامات کشوری و لشکری در بندر کشتی سازی صدف توزلا در استانبول به فرماندهی نیروی دریایی تحویل داده شد.

ناو «تی‌سی‌جی آنادولو» با طول 231 متر و عرض 32 متر و قابلیت حمل 19 فروند بالگرد یا 30 پهپاد مسلح از این پس بزرگترین کشتی نظامی ترکیه خواهد بود.

اسماعیل دمیر، رئیس سازمان صنایع دفاعی ریاست جمهوری ترکیه طی سخنانی در این مراسم گفت که بزرگترین ناو ترکیه به نام «تی‌سی‌جی آنادولو» اولین کشتی در فهرست موجودی فرماندهی نیروی دریایی ارتش کشور است.

وی گفت: امیدوارم در آینده هواپیماهای دیگری از این دست بسازیم. بزرگترین قدرت در این بخش در واقع هماهنگی و همکاری است.

متین کلکاوان مدیرعامل کشتی سازی صدف با بیان اینکه به یکی از آرزوهای خود رسیدند گفت: این یک ناو هواپیمابر مدرن و چند منظوره است. این کشتی سکان ندارد. بزرگترین ناو هواپیمابر برقی جهان است. پروانه های دوقلوی آن نیز به عنوان سکان عمل می‌کنند و قدرت مانور بالایی را ارائه می‌دهند.

قابلیت حمل و انتقال شمار زیادی تفنگدار دریایی به مناطق اجرای عملیات‌ها یا درگیری‌ها نیز از دیگر قابلیت‌های این ناو جدید است. همچنین پیش‌بینی می‌شود ناو هواپیمابر تی‌سی‌جی آنادولو ترکیه با سه مرکز فرماندهی که در اختیار دارد رهبری شمار زیادی از عملیات‌های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را نیز برعهده بگیرد.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا