جهان

اکران مستند «هدف قزل الما»

اولین قسمت مستند «هدف قزل الما» که مراحل طراحی، ساخت و توسعه جنگنده بدون سرنشین بایراکتار قزل الما را روایت می‌کند، اکران شد.

اولین قسمت مستند «هدف قزل الما» که مراحل طراحی، ساخت و توسعه جنگنده بدون سرنشین بایراکتار قزل الما را روایت می‌کند، در مرکز کنگره استانبول اکران شد.

سلجوق بایراکتار، رئیس هیئت مدیره شرکت بایکار در یک کنفرانس مطبوعاتی در این باره اظهار داشت: مستند «هدف قزل الما» تلاش و مشقت بی‌وقفه‌ای که برای آزادی و استقلال آسمان کشورمان انجام شده را روایت می‌کند، لحظه تماشای این مستند برای من بسیار لحظات پراحساسی بود. این یک مستند تکنولوژی کلاسیک و معمولی نیست بلکه بیشتر روح کار را توضیح می‌دهد.

بایراکتار اذعان داشت: قزل الما رویای 20 ساله ما است، از اولین روزی که ماجرای ساخت اولین هواپیمای روباتی کشورمان را آغاز کردیم، ساخت این جنگنده هدف ما بود و سرانجام سال گذشته نخستین پرواز خود را انجام داد.

وی ضمن دعوت مردم به تماشای این مستند، گفت: تصویر برداری مستند «هدف قزل الما» که روایت تلاش‌ها برای ساخت این جنگنده بدون سرنشین بود را از نخستین روز طراحی آن شروع کردیم. این مستند تنها داستان ساخت اولین جنگنده بدون سرنشین کشورمان «قزل الما» نیست، بلکه هدف و تلاش بی وقفه و شبانه روزیمان برای آسمان مستقل و امن ترکیه را روایت می‌کند.

آناتولی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا