خاورمیانهسیاست

ایالات متحده نیروهای نظامی خود در خلیج را افزایش می دهد

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا در نشستی خبری با اشاره به افزایش نیروهای نظامی این کشور در منطقه خلیج، افزود: از منافع خود در منطقه حمایت خواهیم کرد و جامعه بین المللی نیز باید از اقتصاد جهانی حمایت کند.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا گفت:من و ژنرال دانفورد به تازگی از کاخ سفید بازگشته ایم.در پاسخ به درخواست عربستان سعودی و امارات، رئیس جمهور ترامپ اعزام نیروهای آمریکایی را تصویب کرده است.

وی در ادامه افزود: این موضوع از ماهیت دفاعی برخوردار است و در وهله نخست بر روی دفاع هوایی و موشکی تمرکز دارد.ما همچنین به طور قابل توجه ارسال تجهیزات نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را افزایش می دهیم تا توانایی های آنها را برای دفاع از خود تقویت کنیم.

وزیر دفاع ایالات متحده تصریح کرد که هدف ما از این حمایت ها به این شرح است:اول از همه ارسال پیامی شفاف است که بر اساس آن آمریکا از متحدان خود در منطقه حمایت می کند.دوم این است که منابع لازم را برای دفاع از اقتصاد جهانی تضمین و فراهم کنیم.سوم اینکه تعهد خود را به نظام قانونمند جهانی نشان دهیم موضوعی که ما بارها از ایران خواسته ایم که از آن تبعیت کند.

وی گفت:همانطور که رئیس جمهور ترامپ به طور شفاف اعلام کرد,آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست.با این وجود گزینه های نظامی باید در صورت ضرورت وجود داشته باشند.

در ادامه این کنفرانس مطبوعانی، دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که پرسید: شما درباره سیستم های دفاع موشکی صحبت کردید، آیا منظور شما سیستم دفاع موشکی پاتریوت است و اینکه شمار نیروهایی که اعزام خواهید کرد چه تعداد خواهد بود، گفت: مایک پمپئو وزیر خارجه مان تازه از عربستان بازگشته است.مقامات عربستان سعودی خواهان تقویت سیستم دفاع موشکی خود شده اند.
ما تصمیم رئیس جمهور را عملی می کنیم.
ما در پایان هفته با سنتکام صحبت کردیم. همچنین با متحدان خود نیز صحبت کردیم و درباره جزئیات اعزام تجهیزات هفته آینده گفتگو خواهیم کرد.
ما قصد داریم که سیستم های دفاع موشکی آنها را تقویت کنیم.من به همراه وزیر دفاع جزئیات این موضوع را بررسی می کنیم تا نیازهای متحدانمان را برآورده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا