fa

دولت ایران «نزار زاکا» را به لبنان تحویل می دهد

سخنگوی قوه قضاییه ایران از آزادی شهروند لبنانی-آمریکایی که به اتهام جاسوسی در ایران زندانی بود خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران گفت: دادگاه مربوط با آزادی مشروط نزار زاکا موافقت کرد و تحویل مقامات لبنان خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، وی با بیان اینکه برابر قانون کسانی که تا 10 سال حبس داشته باشند اگر حداقل یک سوم دوران مجازات را سپری کنند و در دوران مجازات از خود حسن رفتار نشان دهند و دادگاه هم تاييد كند می توانند حکم به آزادی مشروط صادر کنند، تصریح کرد: تقاضایی در این مورد برای ما واصل شده و اعلام کردند هم خود محکوم تقاضای آزادی داشته و هم رئیس جمهور لبنان مکاتبه ای را انجام دادند و تقاضای مساعدت درباره این شهروند لبنانی را داشتند.

سخنگوی قوه قضاییه ایران اعلام کرد: این تقاضا را در چارچوب قانون بررسی کردیم. تقاضای رئیس جمهور لبنان را نیز از سیکل شورای عالي امنیت ملی و همچنين دوستان حزب الله لبنان بررسی کردیم.

وی در نشست خبری امروز خود تائید کرد که حزب الله لبنان هم آزادی زاکا را به مصلحت می داند.

گفتنی است برخی رسانه های لبنانی روز گذشته با انتشار عکسی از ملاقات ژنرال عباس ابراهیم، فرستاده میشل عون، رئیس جمهور لبنان، با نزار زکا خبر داده بودند. آنها نوشته بودند:” مذاکرات آقای ابراهیم با مقام‌های ایرانی فردا (امروز) به پایان می‌رسد.”

نزار زاکا، شهروند لبنانی – آمریکایی در سال 2015 به دعوت ایران به این کشور سفر کرد. وی در تهران و در 18 سپتامبر 2015 ناپدید شد. پس از چندی ایران اعلام کرد او به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت شده است. دادگاه ایران حکم 10 سال حبس برای او در نظر گرفته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا