آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

«اینسان آزادلیغا محکومدور»؛ پخش هزاران چاپ‌نوشته در تبریز با درخواست آزادی علیرضا فرشی

فعالین‌ مدنی‌ آذربایجانی در تبریز روز‌ دوشنبه‌ ۱۴تیر، با پخش هزاران‌ چاپ‌نوشته‌ و‌ تراکت‌ اعتراضی‌ خواستار آزادی فوری علیرضا فرشی شدند.

فعالین‌ مدنی‌ آذربایجانی در تبریز امروز‌ دوشنبه‌ ۱۴ تیر، با پخش هزاران‌ چاپ‌نوشته‌ و‌ تراکت‌های اعتراضی‌ در سطح شهر خواستار آزادی فوری علیرضا فرشی، زندانی سیاسی تورک محبوس در زندان تهران بزرگ شدند.

فعالین مدنی در بخش دیگری از این تراکت‌ها و چاپ‌نوشته‌های خود، وضعیت سایر زندانیان سیاسی آذربایجانی را نیز برجسته کرده و از این طریق به‌ مسئولین و سیستم‌ قضایی‌ و امنیتی ایران در خصوص بی تفاوتی به وضعیت سلامتی زندانیان سیاسی آذربایجانی واکنش نشان دادند.

فعالین آذربایجانی در این اقدام مدنی خود، موضوع گرامیداشت‌ مراسم تولد «بابک‌ خرمدین» را نیز که نقطه عطفی در مطالبات سیاسی تورک‌ها در ایران می‌باشد، در چاپ‌نوشته‌ها و تراکت‌ها منعکس کردند.

«مهندس علیرضا فرشی اینسان‌ آزادلیغا‌ محکومدور»؛ «#AZADLIQ»؛ «آذربایجان‌ تۆرک‌ میللتینین‌ میللی‌ قهرمانی، آتا بابکین‌ دوْغوم‌ گۆنۆ‌ قوتلو‌ اوْلسون»؛ از جمله‌ متون‌ نوشته شده بر روی پوستر‌، چاپ‌نوشته‌ و تراکت‌ های‌ اعتراضی‌ پخش شده در سطح شهر تبریز است‌.

علیرضا فرشی، بخاطر عوارض ضرب و شتمی که توسط مامورین امنیتی حین بازداشت در چشم چپش بوجود آمده بود، روز یکشنبه ۱۳ تیر، به بیمارستان چشم پزشکی فارابی تهران منتقل شد که پس از معاینه، چشم‌پزشکان گفته‌اند چشم چپ او باید «پیوند قرنیه» شود و در چشم راست او نیز باید «لنز» گذاشته شود.

علیرضا فرشی علاوه بر اینکه پس از زندانی شدن مبتلا به بیماری دیابت (افزایش قند خونشده، کم سویی و عفونت از ناحیه چشم چپ نیز که از عوارض ضرب و شتم مامورین امنیتی هنگام بازداشت است، رنج می‌برد.

علیرضا فرشی در پی تشدید وخامت حال، روز سه‌شنبه ۸ تیر، به کلینیک ویژه بخش غدد و متابولیسم بیمارستان لقمان حکیم تهران منتقل و پس از تجویز دارو و دریافت دستور رژیم غذایی همراه با مصرف سبزیجات از سوی پزشکان متخصص مقرر شده بود برای معاینات مستمر چند روز در میان در این بخش تحت مداوای حضوری قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا