جهانخاورمیانهسیاست

این تصویر شبح‌وار ژنرال آمریکایی نماد خروج از افغانستان شد

ژنرال کریس دوناهو، فرمانده لشکر ۸۲ هوانیروز آمریکا، آخرین سرباز آمریکایی بود که یک دقیقه قبل از نیمه شب دوشنبه سوار آخرین پرواز از افغانستان شد.

ژنرال کریس دوناهو، فرمانده لشکر ۸۲ هوانیروز آمریکا، با حمل تفنگ در کنار خود، آخرین سرباز آمریکایی بود که یک دقیقه قبل از نیمه شب دوشنبه سوار آخرین پرواز از افغانستان شد.

با استفاده از یک دوربین دید در شب از یک پنجره جانبی هواپیمای ترابری سی-۱۷، تصویر شبح سبز و سیاه ژنرال در حال حرکت به سمت هواپیمایی که در فرودگاه حامد کرزی کابل در حال انتظار برای حرکت در باند است، توسط پنتاگون ساعاتی پس از خروج ایالات متحده منتشر شد. با این تصویر، آمریکا به حضور نظامی ۲۰ ساله خود در افغانستان پایان داد.

آمریکا موفق شد ۱۲۳ هزار غیرنظامی را از افغانستان خارج کند.

کنت مکنزی،  فرمانده نیروهای سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا) گفت که ارتش آمریکا ۲۴۶۱ سرباز و غیرنظامی را در کل عملیات نظامی در افغانستان از دست داد. ۲۰ هزار شهروند دیگر آمریکایی نیز زخمی شدند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت که افغانستان با خروج نیروهای آمریکایی به استقلال رسیده است.

ایالات متحده در اواخر ماه مه خروج نیروهای خود از افغانستان را آغاز کرد و طالبان به سرعت کنترل ولایت های این کشور را در دست گرفت و نیروهای دولتی را از اریکه قدرت بیرون راندند. در ۱۵ اوت، طالبان پایتخت، کابل را بدون جنگ تصرف کردند و قدرت را در افغانستان به دست گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا