آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

ایوب شیری در رابطه با حکم ۱۰ میلیون تومان جریمه به اجرای احکام دادسرای کیفری فراخوانده شد

ایوب شیری، فعال مدنی آذربایجانی در رابطه با حکم ۱ سال حبس تعلیقی و ۱۰ میلیون تومان جریمه از سوی شعبه ۴ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز فراخوانده شد.

بر اساس ابلاغیه الکترونیکی که امروز سه‌شنبه ۲۵ شهریور از سوی شعبه ۴ اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان تبریز به ایوب شیری ارسال شده، از این فعال مدنی آذربایجانی خواسته شده تا ظرف مدت ۵ روز خود را جهت اجرای حکم در رابطه به ۱ سال زندان تعلیقی و ۱۰ میلیون تومان جریمه به این شعبه معرفی کند. این ابلاغیه افزوده که نتیجه عدم حضور جلب است.

آقای شیری پیش‌تر از سوی دادگاه کیفری ۲ تبریز از بابت اتهام «اخلال در نظم و آسایش عمومی» محاکمه و به ۱ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بود. این حکم به علت سابقه‌دار نبودن آقای شیری به مدت ۱ سال به حالت تعلیق در آمده و به مبلغ ۱۰ میلیون تومان جریمه شده بود.

بر اساس این ابلاغ آقای شیری در رابطه با تهیه ماسک، دستکش، مواد شوینده، دستمال (پد) الکلی و دیگر مواد مشابه به مبلغ ۱۰ میلیون تومان احضار شده است.

همچنین، آقای شیری براساس حکمی که از سوی شعبه ۱ دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی رحیم حملبر صادر شده، به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

این حکم با اعتراض آقای شیری در مرحله تجدید نظر قرار دارد.

این فعال مدنی آذربایجانی، همراه با برادش داود شیری در تاریخ ۲۶ آبان سال ۹۸ در محل کارشان در تبریز از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده بودند.

داود و ایوب شیری پس از نزدیک به جهار ماه بازداشت و بازجویی، در تاریخ  ۷ اسفند همان سال با تودیع قرار وثیقه ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومانی تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شده بودند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا