آذربایجانمحیط زیست

بارش تگرگ در برخی مناطق اورمیه نابودی باغات و مزارع را در پی داشت

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: کارشناسان هواشناسی احتمال بارش تگرگ را پیش بینی کرده بودند ولی متاسفانه بارش شدید تگرگ، حدود 200 میلیارد تومان به باغات و زمین های زراعی استان خسارت زده است. 

شهریاری با اشاره به خسارتهای وارد شده به بخش کشاورزی بویژه در شهرستان اورمیه، دستگاههای اجرایی ذیربط را ملزم کرد تا دو روز آینده خسارت های وارد شده به این بخش را بصورت دقیق تخمین زده و  جبران کنند.

محمدمهدی شهریاری در جمع مسئولان استان  در جلسه مدیریت بحران گفت: بر اساس برآوردهای اولیه سازمان جهاد کشاورزی ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی و باغات شهرستان اورمیه بر اثر بارش تگرگ و جاری شدن سیل دچار خسارت شده اند و از مجموع این میزان خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار مربوط به باغات و بقیه نیز مربوط به اراضی کشاورزی است.

شهریاری با بیان اینکه باغات سیب و انگور ۲۶ روستای شهرستان اورمیه دچار خسارت شده است ادامه داد: مدیریت بحران باید در سریعترین زمان ممکن، نسبت به ارزیابی میزان خسارت و ارائه گزارش به به وزارت کشور اقدام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان غربی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، و نمایندگان کارخانجات کنسانتره هم در این نشست نظرات خود را برای حل سریع این معضل مطرح کردند.

مدیر کل مدیریت بحران آذربایجان غربی نیز پیش از این گفته بود: بر اثر شدید باران و تگرگ محصولات کشاورزی روستاهای بخش انزل و نازلوی اورمیه خسارت شدیدی دیده اند.

امیر عباس جعفری همچنین از مسدود شدن راه 5 روستا بر اثر بارش تگرگ نیز خبر داده بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا