آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

بازداشت‌های گسترده و افت شدید اینترنت در شهرهای مختلف آذربایجان (جنوبی)

بر اساس گزارشات رسیده به بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، نیروهای امنیتی-اطلاعاتی ایران از روز شنبه ۲۶ مهرماه در شهرهای مختلف اقدام به بازداشت‌های گسترده فعالین سیاسی-مدنی آذربایجانی کرده است.

روز شنبه ۲۶ مهر ماه نیروهای امنیتی-اطلاعاتی ایران در تبریز، فعالین مدنی رسول رضوی، اکبر مهاجری و حسین محمدیان را بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل کرده‌اند.

از راست: رسول رضوی، اکبر مهاجری، حسین محمدیان

تا لحظه درج این خبر اطلاعی از وضعیت سلامتی، محل نگهداری و اتهامات مطروحه بر علیه این فعالین در دست نیست.

همچنین قبل از ظهر امروز یکشنبه، ۲۷ مهر ماه سال ۹۹ نیروهای امنیتی-اطلاعاتی ایران در شهرستان خیاو (مشکین‌شهر)، بدون حکم قضایی وارد منزل پدری سیامک سیفی شده اند.

لازم بذکر است که بدلیل عدم حضور آقای سیفی در منزل مامورین موفق به بازداشت وی نشده اند.
همچنین، بنا بر اطلاعات رسیده عفت نیکبخت فعال مدنی ساکن تهران ظهر امروز یکشنبه ۲۷ مهرماه سال ۹۹ توسط نیروهای امنیتیدر تهران بازداشت شد.
عفت نیک‌بخت
در ادامه بازداشت‌های گسترده، آیدین ذاکری فعال مدنی اهل مشکین‌شهر در محل کار خود توسط ماموران اطلاعاتی بازداشت شد.
آیدین ذاکر
از تبریز خبر می‌رسد که «حسین امیر هجری» فعال آزربایجانی بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۷ مهرماه توسط ماموران لباس شخصی از جلوی منزلش در ابوریحان تبریز ربوده شده و از محل نگهداری وی خبری در دست نیست.
حسن امیر هجری
به‌روز رسانی می‌شود…
بر اساس فراخوانی که فعالین سیاسی-مدنی آذربایجانی در روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده بودند از مردم و همه فعالین مدنی خواسته بودند تا امروز یکشنبه ۲۷ مهرماه ساعت ۱۷ بعد از ظهر در شهرهای مختلف آذربایجان برای حمایت از آزادسازی قاراباغ و بسته شدن گمرک مرزی نوردوز به منظور اعتراض به حمایت لجستیکی و ارسال تجهیزات نظامی به ارمنستان از طریق این پایانه مرزی به خیابان‌ها بیایند.
طبق این فراخوان، اعتراضات در راسته کوچه تبریز، تقاطع عطایی و امام اورمیه، چهار راه شریعتی اردبیل، سبزه میدان زنجان، میدان امام حسین تهران و مراکز سایر شهرستان‌های تورک‌نشین برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا