ایران

بازداشت اتباع ایرانی به اتهام تلاش برای دور زدن تحریم ها در اوکراین

سرویس های امنیتی اوکراین یک شبکه اتباع ایرانی را به اتهام «تأمین مالی برای خرید غیرقانونی کالاهای نظامی» در اوکراین به همراه مبالغ 600 هزار دلار آمریکا و 235 هزار یورو دستگیر نموده است.

به گزارش منابع خبری اوکراین، سازمان امنیتی این کشور SBU ، یک شرکت بین المللی که جهت تأمین مالی خرید غیرقانونی کالاهای نظامی در اوکراین برای فروش در کشورهای تحریم شده فعالیت می کرد را متلاشی کرده است.

بر اساس این گزارش، تحویل غیرقانونی چنین محموله هایی به ایران مغایر با قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد از تاریخ 20/20/2015 محسوب می شود.

طبق اعلام این سازمان اوکراینی، این شرکت برای تأمین منابع مالی معاملات از شرکتهای ثبت شده در اوکراین، ایران، ترکیه و کشورهای حوزه بالتیک استفاده نموده است.

اعضای این شبکه برخلاف الزامات مقررات اوکراین و خارج از کنترل دستگاههای نظارت مالی ، یک سیستم حاشیه ای نقل و انتقالات غیرقانونی و برداشت پول نقد ایجاد کردند. در این راستا، برخی از ایرانیان از سیستم انتقال پول غیر رسمی «حواله» كه یك گزینه غیر رسمی، جایگزین برای کانال های پرداخت رسمی برای انتقال وجه است ، استفاده كرده اند.

افسران سازمان امنیتی اوکراین در دفاتر این شرکت و در محل زندگی متهمین در شهر «کیف» پایتخت این کشور، حضور یافتند و اسناد مالی ، مهر و سربرگهای اشخاص تجاری خارجی، کلیدهای دسترسی به سیستمهای مشتری-بانکی، تجهیزات کامپیوتری، رسانه های ذخیره سازی و … کشف و توقیف نمودند.

طی این عملیات، تقریباً 600 هزار دلار آمریکا و 235 هزار یورو پول نقد از این شبکه کشف و ضبط شده است.

.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا