آذربایجانسیاست

بازداشت فعالان حرکت ملی آذربایجان «منصور فتحی« و «صالح اکرامی» در تهران

«منصور فتحی« و «صالح اکرامی» دو تن از فعالین حرکت ملی آذربایجان، در جریان اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین، توسط نیروهای امنیتی ایران در نسیم شهر تهران بازداشت شده اند.

به گزارش فعالین حقوق بشر در آذربایجان جنوبی، «منصور فتحی» و «صالح اکرامی» فعالان حرکت ملی آذربایجان ساکن در نسیم شهر (اکبرآباد) تهران، در تاریخ ۲۹ آبان و در جریان اعتراضات مردمی به افزایش قیمت بنزین بازداشت شده اند .

 

بر اساس این گزارش، از زمان بازداشت این فعالان ملی مدنی تا لحظه مخابره خبر هیچ تماسی با نزدیکان و خانواده انجام نداده، و از محل بازداشت ایشان اطلاعی در دست نیست.

 

گفتنی است که از روز جمعه ۲۴ آبان سال جاری و پس از اجرایی شدن طرح جدید سهمیه بندی بنزین و افزایش سه برابری قیمت آن، شهرهای مختلف در ایران شاهد ناآرامی و اعتراضات مردمی بود.

تظاهراتی که در بسیاری نقاط این کشور به خشونت کشیده و باعث کشته شدن دهها نفر و همچنین بازداشت صدها نفر انجامید.

قطع اینترنت و همچنین عدم پوشش کامل خبرهای اعتراضات بوسیله رسانه‌های داخل ایران، باعث شده ابعاد آنچه روی داده کاملا مشخص نباشد.

جمال عرف در حاشیه نشست خبری امروز(شنبه) خود در پاسخ به سوالی درباره تعداد کشته شدگان ناآرامی های اخیر این کشور اظهار کرد: «قرار است دادستانی براساس آماری که از پزشکی قانونی می گیرد، آمار را اعلام کند.»

 

گفتنی است که سازمان عفو بین‌الملل دیروز – جمعه – در گزارش جدید خود اعلام کرد؛ بر اساس آخرین برآوردها – شمار کشته شدگان اعتراضات اخیر در شهرهای ایران به 161 تن رسیده است.

 

این سازمان همچنین روز دوشنبه گذشته شمار کشته شدگان در اعتراضات مردمی در شهرهای محتلف ایران را 143 اعلام و تصریح کرده بود: «تقریبا تمامی معترضان توسط نیروهای امنیتی ایران به عمد و با سلاح گرم کشته شده‌اند. فیلم های تاییدشده نشان می دهد که نیروهای امنیتی عمدا معترضین غیرمسلح را از نزدیک هدف قرار داده و به سمت آنها تیراندازی می کنند».

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا