آذربایجان

بازداشت فعال حرکت ملی آذربایجان «اکبر مهاجری» در تبریز

بنا به گزارش فعالین حقوق بشر در آذربایجان جنوبی، طی ناآرامیهای چند روز گذشته به افزایش قیمت بنزین، فعال ملی مدنی آذربایجان؛ اکبر مهاجری در 26 آبان با هجوم نیروهای امنیتی رژیم ایران در تبریز بازداشت شده است.

بنا به گزارش فعالین حقوق بشر در آذربایجان جنوبی، طی ناآرامیهای چند روز گذشته به افزایش قیمت بنزین، فعال ملی مدنی آذربایجان؛ اکبر مهاجری در 26 آبان با هجوم نیروهای امنیتی رژیم ایران در تبریز بازداشت شده است.

در ناآرامیهای چند روز اخیر، دست کم 300 نفر در شهرهای آذربایجان جنوبی دستگیر شده اند، که از این تعداد بیش از 50 نفر از فعالین حرکت ملی آذربایجان در هجوم ماموران امنیتی رژیم ایران به منزل و یا محل کار آنها بازداشت شده اند.

موج گسترده دستگیریها در شهرهای آذربایجان جنوبی در وقایع اخیر و همچنین بی خبری از وضعیت بازداشت شدگان باعث نگرانی و موجب اعتراض سازمانها و فعالین حقوق بشر آذربایجان جنوبی شده است.

گفتنی است که آقای اکبر مهاجری تا کنون به علت فعالیت های ملی مدنی خود چندین بار توسط نهادهای و سازمانهای امنیتی رژیم ایران دستگیر و زندانی شده است.

این فعال حرکت ملی آذربایجان، در سال 1395 از سوی نیروهای امنیتی در ورزشگاه بنیان دیزل بازداشت شده بود.

همچنین وی در روز سه شنبه 19 فروردین 1393 پس از 3 روز بازداشت با قرار وثیقه 30 میلیون تومانی بطور موقت آزاد شده بود.

پنجشنبه 11مهر1392 اکبر مهاجری فعال ملی و مدنی ترک آذربایجانی در شهر تبریز توسط ماموران امنیتی بازداشت گردیده بود وماموران امنیتی این فعال آذربایجانی را  برای گذراندن باقی مانده دوران محکومیت خود به زندان مرکزی تبریز منتقل نموده بودند. بعد . این فعال ملی و مدنی ترک روز سه شنبه 19آذر ماه 92 پس از تحمل 4 ماه با احتساب ایام بازداشت قبلی از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.

اکبر مهاجری 9 مهر ماه 90 در محل کار خود واقع در بازار صاحب الامر بازداشت گردیده و پس از بازداشت به اطلاعات سپاه پاسداران منتقل شده بود. وی در اطلاعات مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفته و از ناحیه سر نیز آسیب دیده بود که پس از ۵ روز به زندان مرکزی تبریز و روز سه شنبه 19 مهرماه دوباره به اداره اطلاعت منتقل می شوند. که نهایت در 28 آبان همان سال پس از تحمل 50 روز به قید وثیقه‌ی 300 میلیون ریالی از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.

روز 17دی 90 اکبر مهاجری در شعبه 1 دادگاه انقلاب تبریز به ریاست رحیم حملبر محاکمه و به اتهام اجتماع و تبانی به 4 ماه حبس تعزیری و 8 ماه حبس تعلیقی محکوم شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا