آذربایجان

بازداشت فعال حرکت ملی آذربایجان در اردبیل

میثم جولانی فعال حرکت ملی آذربایجان، توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران در اردبیل بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل گردیده است

به گزارش فعالین حقوق بشر در آذربایجان جنوبی، طی اعتراضات گسترده مردمی در شهرهای ایران و در پی بازداشت های گسترده فعالین حرکت ملی آذربایجان، اینبار در اردبیل میثم جولانی، به طرزی وحشیانه از سوی نیروهای امنیتی رژیم ایران بازداشت و به مکانی نامعلوم انتقال داده شده.

گفتنی است که میثم جولانی فعال ملی مدنی آذربایجان، که پیشتر نیز به دفعات سابقه بازداشت و محکومیت در دادگاه های دولت ایران را داشته است.

همچنین میثم جولانی پیشتر در روز جهانی زبان مادری در اهر در یکم اسفند سال ۹۲ نیز بازداشت و در دادگاه انقلاب  شعبه ۳ تبریز به اتهام اداره دستجات مخالف نظام بر قصد بر هم زدن امنیت ملی محاکمه شده بوده است.

ضمنا این فعال ملی آذربایجان روز ۲۶ مهر ۱۳۹۲ هجری شمسی، به هنگام ورود به ورزشگاه سهند تبریز قبل از شروع بازی تراختور آذربایجان – فولاد خوزستان از سوی ماموران امنیتی بازداشت و پس از یک روز آزاد شده بود.

میثم جولانی همچنین روز ۱شهریور ۹۲ به هنگام عزیمت به مشگین شهر “خییاو” برای حضور در مراسم سالیانه ساوالان به همراه ۴ تن دیگر از فعالین حرکت ملی آذربایجان در پلیس راه اردبیل – مشگین شهر توسط ماموران امنیتی بازداشت و پس از چند ساعت بازجویی آزاد شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا