آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

بازداشت و احضار گسترده فعالین مدنی به اداره اطلاعات در ماکو و تبریز

بر اساس گزارشات رسیده، شمار زیادی از فعالین مدنی تورک در شهرهای ماکو و تبریز به اتهام حمایت از آذربایجان در عملیات آزادسازی قاراباغ به اداره اطلاعات این شهر احضار و بازداشت شده‌اند.

به گزارش ای‌ان‌تی، در شهرستان داش‌ماکی (ماکو)، میثم همت زاده، فعال مدنی آذربایجانی ۸ روز است که تحت بازداشت اداره اطلاعات این شهر بسر می‌برد و تاکنون نتوانسته با خانواده خویش تماس بگیرد.

همچنین، فعالین مدنی در ماکو به نام‌های ساسان امین زاده، قهرمان بوکس آسیا، حافظ حسن زاده، علی عیسی زاده (فعال حوزه ادبیات)، محراب مقصودی (روزنامه‌نگار)، جهانبخش سلطان زاده (شاعر و نویسنده)، بهمن نصیرزاده، مجید جعفرزاده، احمد محمدی به اداره اطلاعات این شهر احضار شده‌اند.

سیامک کوشی، فعال مدنی آذربایجانی به اداره اطلاعات تبریز احضار شد

اداره اطلاعات تبریز روز دوشنبه ۱۴ مهرماه  طی تماس تلفنی که با سیامک کوشی، فعال مدنی آذربایجانی داشته از او خواسته شده بود تا امروز سه‌شنبه ۱۵ مهرماه ساعت ۱۱ پیش‌از ظهر در اطلاعات تبریز حضور یابد. در این احضار تلفنی، اداره اطلاعات تهدید کرده بود که در صورت عدم حضور بازداشت خواهد شد.

طبق آخرین گزارش رسیده آقای کوشی پس از مراجعه به این نهاد امنیتی پس از چند ساعت، عصر امروز با قرار کفالت موقتا آزاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا