آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

بازداشت ۵ فعال آذربایجانی در تیکان‌تپه (تکاب) به جرم شادمانی از آزادسازی قاراباغ

پنج تن از فعالین آذربایجانی ساکن شهر تیکان تپه (تکاب) به‌خاطر گرد هم آمدن و ابراز شادمانی به مناسبت آزادسازی قاراباغ توسط ماموران امنیتی ایران بازداشت شدند.

بر اساس گزارشات رسیده، عصر روز پنجشنبه ۲۲ آبان ٩٩ جمعی از فعالین آذربایجانی در یکی از خیابان های شهر تیکان‌تپه گردهم آمده و قصد داشتند به مناسبت آزادسازی قاراباغ از اشغال نیروهای مسلح ارمنستان، شیرینی پخش نموده و ابراز شادمانی نمایند. اما ماموران نیروی انتظامی ایران به این تجمع مسالمت آمیز هجوم برده و با پرخاشگری و توسل به زور، مانع برگزاری این جشن شدند.

اندکی بعد، ماموران اداره اماکن تیکان‌تپه هم در محل حاضر شدند و ضمن متفرق کردن مردم، «مجید زاهدپور» از فعالین مدنی این شهر را بازداشت کرده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

ماموران اداره اماکن یک ساعت بعد، «صائب نهاوندی تیکان‌تپه»، «عبدالله غلامی» و دو نفر دیگر با نام فامیلی «صدری» را هم در مئشه‌لیک (پارک جنگلی) این شهر بازداشت کردند. ماموران در مئشه‌لیک تلاش داشتند شمار بیشتری از فعالین را بازداشت نمایند که موفق به این کار نشده اند.

پس از شکست سنگین ارمنستان از ارتش آذربایجان و آزادسازی سرزمین های اشغالی آذربایجان، شهروندان آذربایجان جنوبی در شهرهای مختلف ایران با پخش شیرینی و نورافشانی ابراز شادمانی کردند که شماری از آنان توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

گفته می شود دهها فعال مدنی و شهروند به جهت این شادمانی به اداره اطلاعات شهرها احضار و در مواردی بازداشت شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا