اجتماعیایرانخاورمیانهسلامتی و زندگی

بازگشت هزاران مهاجر افغان از ایران به دلیل کرونا

در پی گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران آمار برگشت مهاجران افغان به کشورشان رو به افزایش است.

رضا باهیر، معاون سخنگوی وزارت مهاجران و بازگشتکنندگان افغانستان امروز جمعه 13 مارس به رسانه‌ها اعلام کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران، روزانه به طور میانگین 9 تا 15 هزار مهاجر از این کشور به افغانستان، برمی‌گردند. تنها روز گذشته، حدود 9 هزار نفر از ایران به دلیل افزایش خطرات ویروس کرونا، وارد افغانستان شده‌اند.

وی افزود: با توجه به تعداد مهاجرین افغان که هفته‌ گذشته به افغانستان بازگشته‌اند، روند بازگشت مهاجران به این کشور شش تا هفت برابر افزایش را نشان می‌دهد. این در حالی است که پیش از این روزانه به طور میانگین حدود یک هزار تا دو هزار مهاجر به افغانستان برمی گردند.

براساس گزارش وزارت مهاجران افغانستان با وجود اینکه موارد ابتلا به ویروس کرونا در ایران در حال افزایش است، اما مرز افغانستان با ایران هنوز هم باز بوده و میزان بازگشت کنندگان از ایران در سال جاری نسبت به ماه‌های اخیر سال گذشته دو برابر شده و این آمار همچنین در حال افزایش است.

وزارت بهداشت عمومی افغانستان نیز اعلام کرد، تا کنون 165 مورد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده که نتایج هفت مورد آن مثبت و بقیه منفی گزارش شده است. شش نفر از افراد مبتلا به این ویروس از ایران آمده بودند.

گفتنی است گسترش شیوع ویروس کرونا در ایران باعث نگرانی شدید در ولایات غربی افغانستان شده و سال تحصیلی جدید در هرات که قرار بود پس از نوروز آغاز شود، به تعویق افتاده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا