ایرانسلامتی و زندگیسیاست

با مرگ 149 نفر دیگر از بیماران مبتلا به ویروس کرونا مجموع درگذشتگان به 1433 نفر رسید.

افزایش یافتن آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران؛ تلاش جمهوری اسلامی برای رفع تحریم‌های آمریکا با اهرم کرونا

وی در ادامه به تازه‌ترین آمار کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۹۶۴۴ نفر مبتلا شده اند و در همین حال، ۶۷۴۵ بهبود یافته اند.

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران درباره آخرین آمار مربوط به شیوع کرونا اعلام کرد: با مرگ ۹ ۱۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹  مجموع درگذشتگان به ۱۴۳۳ نفر رسید.

رئیسی افزود: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی ۱۲۳۷ مورد جدید قطعی کووید-۱۹  شناسایی شده و تعداد بیماران به ۱۹۶۴۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: خوشبختانه ۶۷۴۵ نفر از بیماران کووید-۱۹ در کشور بهبود یافته و ترخیص شده اند و این آمار روز به روز در حال افزایش است.

رئیسی افزود: ۱۳ استان کشور روند کاهشی ابتلاء به کرونا را داشته اند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، در ادامه به آمار تفکیکی استان‌ها اشاره کرد و گفت: تهران با ۲۲۰ نفر،
قم ۳۶، گیلان ۹۹، اصفهان ۱۴۵، البرز ۹۵، مازندران ۸۴، مرکزی ۱۷، قزوین ۸، سمنان ۵۲، گلستان ۱۵، خراسان رضوی ۴۸، فارس ۵۰، لرستان ۹، آذربایجان شرقی ۵۵، خوزستان ۱۰، یزد ۴۹، زنجان ۴۴، کردستان ۱۵، اردبیل ۳۵، کرمانشاه ۵، کرمان ۱۲، همدان ۲۲، سیستان و بلوچستان ۸، هرمزگان ۱۷، خراسان جنوبی ۱۸، چهارمحال و بختیاری ۳، ایلام ۲۰، آذربایجان غربی ۲۷، کهگیلویه و بویراحمد ۱، بوشهر ۱ و استان خراسان شمالی ۱۷ مورد مبتلا داشته است.

گفتنی است ۳۰ بهمن (۱۹ فوریه) مرگ دو نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در شهر قم تائید شد. روز بعد وزارت بهداشت ایران ابتلای 5 نفر را به این ویروس تائید کرد.

افزایش یافتن آمار رسمی قربانیان کرونا در ایران؛ تلاش جمهوری اسلامی برای رفع تحریم‌های آمریکا با اهرم کرونا

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه تهران، واشنگتن را به «گسترش ویروس کرونا در خارج» از آمریکا متهم کرد.

این نمایندگی، شامگاه پنج‌شنبه ۲۹ اسفند، با انتشار بیانیه‌ای نوشت: «تحریم‌های ایالات متحده آمریکا واردات دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز را برای ایرانیان تقریبا غیرممکن می‌کند.»

نمایندگی جمهوری اسلامی به کانال تجاری بشردوستانه سوئیس اشاره کرد و ادامه داد: «مکانیسم به اصطلاح ویژه‌ای که به ایران اجازه وارد کردن دارو می‌دهد، در شرایط فعلی با نیازهای ما مطابقت ندارد و همچنین قابل دوام نیست، چرا که با سایر موانع مرتبط با تحریم‌های آمریکا، استفاده ایران از منابع مالی خارجی را بسیار مشکل می‌سازد.»

جمهوری اسلامی ایران بار دیگر از جامعه جهانی خواست که از آمریکا «بخواهد به سرعت تمام تحریم‌هایی را که به طور غیرقانونی به ایران تحمیل کرده برطرف سازد تا ایران به مهار بهتر ویروس قادر شود».

پیشتر نیز حسن روحانی در نامه‌ای از کشورهای مختلف خواسته بود که با تحریم‌های آمریکا همراه نشوند.

همچنین جمعی از جمعی از فعالان سیاسی و مدنی ایرانی در نامه‌ای به دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا خواستار همکاری آمریکا با ایران برای مبارزه با شیوع کرونا شدند.

آنها در نامه خود نوشته‌اند: «ما امضاکنندگان این نامه امیدواریم که دولت ایالات متحده آمریکا برای رفع تمام موانع، از جمله رفع موانع مالی در امر تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی و مایحتاج زندگی اقدام کند و ایالات متحده آمریکا  همیاری با مردم ایران را فراموش نکند.»

وزارت بهداشت ایران در تازه‌ترین آمار خود در روز شنبه اول فروردین از جان باختن ۱۴۳۳ نفر در ایران بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد.

مقام‌های آمریکایی از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایران برای کمک به این کشور اعلام آمادگی کردند، اما مقام‌های جمهوری اسلامی این کمک‌ها را رد کردند.

 روز گذشته علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت ایران، با تکرار موضع مقام‌های جمهوری اسلامی در این زمینه گفت که اگر آمریکا «می‌خواهد کاری کند، تحریم‌ها را بردارد».

به تازگی روزنامه گاردین خبر داده که بریتانیا به صورت خصوصی فشارهایی را بر دولت آمریکا با هدف کاهش تحریم‌ها علیه ایران برای مبارزه با بیماری کرونا وارد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا