جهان

با ورود ارتش آذربایجان به کلبجر کشیش-تروریست ارمنی به سرعت ناپدید شد

منابع ارمنی گزارش می‌دهند، تِر اووانس هوونیسیان، کشیش صومعه خداوند (دادیونگ) در روستای ونگ در شهرستان کلبجر، با ورود ارتش آذربایجان به ایروان فرار کرد.

تِر اووانس هوونیسیان، کشیش صومعه خداوند (دادیونگ) در روستای ونگ در شهرستان کلبجر، که با شروع عملیات نظامی در قره باغ سلاح به دست رجزخوانی می‌کرد  و گفت که هرگز منطقه را ترک نخواهد کرد، راهی ایروان شد. منابع ارمنی این  خبر را گزارش می کنند.

شهرستان کلبجر در تاریخ ۲۵ نوامبر (۵ آذر) به کنترل آذربایجان بازگشت. ارتش آذربایجان از دو جهت – گردنه مورُو و داشكسن حركت كرد و در مواضع خود که مشخص شده بود، مستقر شد. صومعه خداوند قبلاً تحت کنترل نیروهای حافظ صلح روسی بود و کشیش قراری می گفته که پس از ورود ارتش آذربایجان به کلبجر نیز وی در صومعه باقی خواهد ماند.

با این حال، به نظر می رسد وقتی ارتش آذربایجان وارد کلبجر شد کشیش هوانیسیان به ایروان فرار کرده است. در بیانیه رسمی اچمیادزین آمده است که وی به خدمات کلیسای تثلیث مقدس در ایروان منتقل شده است.

در این گزارش آمده است: “اطلاع می‌دهیم که اووانس هوونسیان به دستور گارگین دوم به طور موقت به کلیسای مقدس منتقل شد. وی دارای مشکلات جسمی است.”

تِر اووانس هوونیسیان، ساکن شهرستان خوجاوند است. وی در طول جنگ در دهه ۹۰ در صفوف نیروهای اشغالگر ارمنی جنگید و مرتکب جنایات جنگی بر علیه آذربایجانی‌ها شد.

«خداوند» یک صومعه باستانی آلبانیایی است، اما پس از اشغال کلبجر، ارامنه مانند سایر معابد آلبانیایی آن را “به انحصار خود در آورده” و به عنوان “کلیسای تاریخی ارمنی” معرفی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا