اجتماعیاقتصادخاورمیانه

“بحران نان” در منطقه تحت کنترل رژیم بشار اسد در سوریه وخیم‌تر شده است

نیروهای شبیحه، نیروی شبه نظامی رژیم اسد، نان نانوایی ها را علی‌رغم اینکه با ظرفیت محدود در کشور تولید می‌شود، توقیف کرده و در بازارهای سیاه به مردم می فروشند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی با استناد به منابع موثق در منطقه تحت کنتر رژیم اسد، برخی از نانوایی ها در شهرهای بزرگ مانند دمشق، حلب ، حمص و حما به دلیل بحران در تأمین سوخت و گندم تعطیل شده‌اند.

از سوی دیگر، به دلیل اشغال منطقه نفتی و اراضی حاصلخیز کشور توسط تروریستهای پ‌ک‌ک / ی‌پ‌گ، رژیم اسد در تأمین نفت و گندم با مشکلات اساسی روبرو است.

همچنین ناتوانی رژیم اسد در پرداخت پول به ۶ شرکت روسی که گندم آن را تهیه می کردند و لغو توافق نامه های فروش گندم توسط این شرکت ها، باعث تعمیق بحران آرد شده است.

آناتولی

با توجه به اینکه لباس شخصی‌ها و شبه‌نظامیان شبیحه، نان نانوایی ها را علی‌رغم اینکه با ظرفیت محدود در کشور تولید می‌شود، توقیف کرده و در بازارهای سیاه به مردم می فروشند، مردم غرق در مشکلات مالی نمی توانند نان بخرند.

یک بسته نان که در اواسط سال گذشته به قیمت ۲۰۰ لیر سوریه (تقریباً ۲۵۰۰ تومن) فروخته می شد، توسط نیروهای شبیحه در بازار سیاه با ۹ برابر قیمت، یعنی ۱۸۰۰ لیره سوریه (۲۲۵۰۰ تومن) به مردم فروخته می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا