ایرانخاورمیانه

برایان هوک: کشتی حامل سلاح از ایران به یمن توقیف شده است

برایان هوک، نماینده ایالات متحده در امور ایران ضمن تایید خبر توقیف یک کشتی ایرانی حامل تسلیحات به یمن، افزود: این موضوع گواه دیگری بر تلاش ایران برای افزایش تنش و منازعات منطقه‌ای است.

«برایان هوک» امروز پنج شنبه در نشست خبری که در محل وزارت امور خارجه آمریکا برگزار شد، با اشاره به ناآرامنی های هفته های اخیر در ایران، افزود: «گزارش‌ هایی از کشته شدن افراد در شهرهای مختلف در اعتراضات اخیر ایران به دستمان رسیده است اما فعلا آمار دقیقی نداریم که تعداد آنها چند نفر بوده.

 

وی تصریح کرد: در اعتراضات مردمی در ماهشهر در جنوب غرب ایران، مردم پس از هجوم نیروهای سرکوبگر به نیزارها پناه برده اند. برای وزارت امور خارجه {آمریکا} از آنچه رخ داده  ویدوهایی ارسال شده است که نشان می دهد چگونه نیروهای سپاه از بالای ماشینهای مسلسل بر مردم را به رگبار می بندند. تنها در این حادثه صدها تن کشته شدند.

 

آقای هوک افزود: امروز آمریکا، زندان بزرگ تهران و قرچک را به عنوان دو محل نقض حقوق بشر شناسایی و معرفی کرد.

 

نماینده ایالات متحده در امور ایران، در ادامه ضمن اعلام  این مطلب که نیروهای نظامی آمریکا در منطقه شناوری را توقیف کرده اند که تسلیحاتی را از سوی ایران به یمن ارسال می کرد، گفت: این موضوع گواه دیگری بر تلاش ایران برای افزایش تنش و منازعات منطقه‌ای است.

بامداد امروز خبرگزاری آسوشیتدپرس در خبری کوتاه اعلام کرده بود که ناو جنگی ایالات متحده آمریکا یک کشتی ایرانی مظنون به حمل راکت برای حوثی های یمن را در آبهای دریای عرب توقیف کرده است.

 

برایان هوک در ادامه با ارائه تصویری از تعدادی سلاح، اعلام کرد که این شناور شامل تسلیحاتی پیشرفته از جمله موشک های زمین به زمین، ضد هوایی، ضد کشتی، و ضد تانک بود که احتمالا از سوی ایران برای استفاده حوثی‌های یمن ارسال شده بود.

وی افزود که برای رژیم ایران منافع حوثی‌ها و دیگر مردم یمن اهمیتی ندارد و فقط می خواهد جنگ یمن را طولانی‌تر و قدرتش را در آنجا تثبیت کند.

آقای برایان هوک همچنین از پاداش بزرگ مالی ایالات متحده برای کشف و خنثی سازی شبکه ای به فرماندهی یک مقام سپاه پاسداران به نام «عبدالرضا شهلایی» خبر داد. وی گفت که شهلایی همان فردی است که برنامه ای برای ترور عادل الجبیر، سفیر وقت عربستان در آمریکا، چیده بود و اکنون نیز در یمن حضور دارد.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا