آذربایجانسلامتی و زندگی

«برف و بوران» میهمانان جدید زلزله زدگان آذربایجان+ تصاویر

 این روزها زلزله زدگان آذربایجان میهمان ناخوانده ای دارند به نام «برف و بوران» که زندگی را در چادرها برایشان بسیار سخت کرده است.

بعداز اینکه مسئولان کشوری و لشگری دولت ایران در همان روز های نخست زلزله میهان زلزله زدگان آذربایجان شرقی شدند و عکس های یادگارشان گرفتند، وعده ها دادند و رفتند، حالا زلزله زدگان میهمانی جدید به نام برف و بوران دارند که خیال رفتن هم نداشته و حالا حالاها در این مناطق حضور دارد.

این روزها بارش برف در سراب و میانه شروع شده و سرمای منفی ۱۰درجه ای زندگی در چادر را برای زلزله زدگان با مشکل رو به رو ساخته است.

با حضور در مناطق زلزله زده، چند هفته بعداز آن زلزله شدید که در بیشتر مناطق آذربایجان احساس شد نشان می دهد که پس از آن وعده های عریض، عملا کاری برای رفع مشکل این مردم مصیبت زده انجام نگرفته است.

بارش برف در مناطق زلزله زده میانه و سراب باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده و این در حالیست که هنوز  اغلب مردم حتی کانکس هم ندارند. دمای هوا در سراب به منفی ۱۰ درجه رسیده است و بارش برف زندگی را برای مردمی که زیر چادرها زندگی می کنند سخت کرده است.

ظاهرا دولت ایران در این بین تصمیم گرفته که مردم به جای دریافت کانکس در خانه های اجاره ای ساکن شوند و اجاره بهای آنها را نیز به مدت ۶ ماه پرداخت کند!

این در حالی است که برخی از زلزله زدگان در هوای بسیار سرد کوه های بزقوش داخل چادر و با امکانات کم زندگی می کنند و منتظر فرارسیدن کمکهایی هستند که مسئولان در حین بازدید از منطقه با آنها قولشان را داده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا