خاورمیانهمحیط زیست

برنامه عظیم عربستان سعودی برای محیط زیست و کاهش گازهای گلخانه‌ای

عربستان سعودی روز یکشنبه ۸ فروردین از برنامه این کشور برای کاهش انتشار گاز کربن و مقابله با آلودگی و تخریب محیط‌زیست در دهه های آینده خبر داد.

بزرگترین صادر کننده نفت جهان گفت که عربستان سعودی قصد دارد با تولید ۵۰ درصد انرژی این کشور از طریق انرژی های تجدید پذیر تا سال ۲۰۳۰ میزان انتشار کربن خود را کاهش دهد.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان اعلام کرد که کاشت ۱۰ میلیارد درخت بخشی از این استراتژی است. او از برنامه کشورش برای تشویق کشورهای منطقه برای کاهش گازهای گلخانه‌ای خبر داد.

در این راستا ریاض همچنین با همکاری سایر کشورهای عربی در یک طرح سبز خاورمیانه برای کاشت ۴۰ میلیارد درخت، که به گفته ولیعهد عربستان بزرگترین برنامه جنگل کاری در جهان است، کار خواهد کرد.

عربستان گفته است که برای کاشت درختان محلی که به آبیاری کمتری نیاز دارند، از جمله در مناطق شهری، از باروری ابر و آب بازیافتی استفاده خواهد شد.

طرح سبز سعودی بخشی از برنامه چشم انداز ۲۰۳۰ شاهزاده بن سلمان برای کاهش اتکا به درآمد نفت و بهبود کیفیت زندگی در این کشور است.

او گفت: “پادشاهی [عربستان]، منطقه و جهان باید در مقابله با تغییرات آب و هوا بسیار بیشتر و سریعتر عمل کنند.”

وی گفت: سهم تولید انرژی پاک در خاورمیانه در حال حاضر از ۷ درصد فراتر نمی رود و عربستان با شرکای منطقه ای همکاری خواهد کرد تا به کاهش بیش از ۶۰ درصدی انتشار گاز کربن ناشی از تولید هیدروکربن در منطقه کمک کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا