خاورمیانهسیاست

برگزاری مانور دریایی ایران، چین و روسیه در دریای عمان

رئیس امور بین الملل و دیپلماسی دفاعی ستادکل نیروهای مسلح ایران از برگزاری رزمایش دریایی مشترک این کشور، چین و روسیه در دریای عمان و شمال اقیانوس هند در آینده نزدیک خبر داد.

رئیس امور بین الملل و دیپلماسی دفاعی ستادکل نیروهای مسلح ایران با اشاره به این خبر گفت: «رزمایش‌های مشترک با دیگر کشورها را آغاز کرده‌ایم و به زودی برای اولین بار بعد از انقلاب اسلامی، رزمایش مشترک دریایی را با روسیه و چین بعنوان دو قدرت بزرگ به صورت سه‌جانبه در شمال اقیانوس هند و دریای عمان برگزار خواهیم کرد. برآوردها و تحلیل‌های سیاسی و نظامی بسیار روی این اتفاقات حساب باز خواهند کرد و در تحولات راهبردی مد نظر قرار خواهند داد.»

او خاطرنشان کرد: از سویی در آینده نزدیک مقاماتی در سطح رؤسای ستاد نیروهای مسلح، وزرای دفاع و فرماندهان نیروهای مسلح از چند کشور منطقه به تهران خواهند آمد که در آینده خبر آن اعلام خواهد شد، به طور کلی این اقدامات دارد تحرک دیپلماسی دفاعی را به نمایش می‌گذارد.

سردار نظامی با بیان این موضوع که قرار است این رزمایش در آب های بین المللی برگزار شود، گفت: رزمایش‌ها اهداف مختلفی را دنبال می کنند که خیلی اوقات تبادل تجربیات تاکتیکی و نظامی است، گاهی این رزمایش ها بار سیاسی و اهداف سیاسی دارد و نشان دهنده نوعی همگرایی بین شرکت کنندگان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا