ایرانجهان

بلینکن: تمامی گزینه‌ها برای ممانعت ایران از دستیابی به سلاح اتمی روی میز است

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با اعلام این که ایران، پیشنهاد بازگشت به برجام را رد کرده است، افزود، واشینگتن همچنان بر این باور است که دیپلماسی کارآمدترین راهکار برای تعامل با پرونده هسته‌ای ایران است.

بلینکن، یک‌شنبه 9 بهمن به «العربیه» گفت که جوانان ایرانی از خواسته‌های خود برابر رژیم ایران دفاع می‌کنند. او در سخنانش به تمرکز آمریکا بر سرکوب‌ رژیم جمهوری اسلامی علیه مردم ایران در خیابان‌ها اشاره کرد.

بلینکن با تاکید بر حمایت آمریکا از مردم ایران، افزود: «ما تصمیم به تغییر رژیم را به مردم واگذار می‌کنیم.»

به گفته بلینکن، «رژیم ایران این ایده را در میان مردم رواج می‌دهد که آمریکا خواهان تغییر رژیم است.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه با تاکید بر این که ایران از روسیه در جنگ علیه اوکراین حمایت کرده و پهپاد و دیگر تسلیحات را در اختیار مسکو قرار می‌دهد، از تحویل پهپاد و موشک توسط ایران به روسیه ابراز نگرانی کرد.

همه گزینه‌ها روی میز است

رئیس دیپلماسی آمریکا با بیان این که جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور بر عزم خود مبنی عدم دستیابی ایران به‌ سلاح هسته‌ای ایران تاکید کرده، خاطرنشان کرد که همه گزینه‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای روی میز است.

او با اشاره به این که واشینگتن همه مسئولان سرکوب در ایران را هدف تحریم قرار داده، افزود که کشورش به جستجوی راه‌هایی برای متوقف‌کردن فعالیت‌های شرارت‌آمیز ایران ادامه می‌دهد.

به گفته بلینکن، هدف اصلی اقدامات نظامی آمریکا به‌ویژه رزمایش‌های مشترک با اسرائیل، بازدارندگی متجاوزان است.

وزیرخارجه آمریکا اعلام کرد که در راستای کاهش تنش‌، با اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها مذاکره خواهد کرد.

العربیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا