خاورمیانه

بنت با اشاره تلویحی به ایران: به کسانی که تروریست‌ به اسرائیل می‌فرستند ضربه می‌زنیم

نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل، بدون نام بردن از جمهوری اسلامی گفت کشورش نه تنها به تروریست‌ها بلکه به کسانی که آنان را اعزام می‌کنند، از جمله کسانی که در «هزار کیلومتری شرق اینجا هستند»، ضربه خواهد زد.

بنت روز چهارشنبه در مراسم یادبود قربانیان حملات تروریستی تاکید کرد کسانی که تروریست‌ها را به اسرائیل می‌فرستند «همین حالا هم هزینه‌اش را می‌پردازند و بیشتر هم خواهد شد.»

او افزود: «دشمنان اسرائیل با ابتکارات، حملات و نوآوری‌های بیشتر روبه‌رو خواهند شد. اگر مجبور به درگیری جدید شویم، مصمم هستیم که آماده و آموزش دیده دشمنانمان را غافلگیر کنیم و غافلگیر نشویم.»

بنت در سخنرانی خود به صراحت نامی از حکومت ایران نبرد اما با اشاره به شعار «نابودی اسرائیل» گفت: «دشمنان ما روزی خواهند فهمید که رویای‌شان برای نابودی ما تا چه حد ناامیدکننده است.»

او همچنین با اشاره تلویحی به وضعیت ناگوار اقتصادی در ایران گفت: «دشمن غرق در فقر و احساس بد قربانی شدن است، در حالی که ما کشوری مرفه، قوی و خوش‌بین ساخته‌ایم.»

از سوی دیگر و در آستانه سفر جو بایدن به اسرائیل، پایگاه خبری اکسیوس گزارش داد واشینگتن و اورشلیم در حال مذاکره بر سر برگزاری نشستی منطقه‌ای، مانند نشست نگب، در طول این سفر هستند.

اوایل فروردین امسال همزمان با سفر وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل، وزرای خارجه کشورهای عربی که با اسرائیل پیمان ابراهیم امضا کرده بودند (امارات متحده عربی، بحرین و مراکش) نیز به این کشور رفتند و در منطقه نگب اسرائیل نشستی منطقه‌ای برگزار کردند.

زمان دقیق سفر آتی جو بایدن به اسرائیل هنوز اعلام نشده اما به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، این احتمالا اواخر ژوئن (ماه آینده میلادی) انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا