جهانفرهنگ و هنر

«بنکسی»، هنرمند خیابانی در قرنطینه: او اثر جدید خود را روی دیوارهای توالت خلق کرد

بنکسی، یکی از نامهای افسانه ای هنر خیابانی، به دلیل قرنطینه کرونا ویروس، مجبور شد آخرین اثر خود را بین چهار دیواری خلق کند.

«بنکسی»، هنرمند خیابانی ناشناس بریتانیایی با انتشار تصاویری در صفحه شخصی‌ اینستاگرامش از جدیدترین اثر هنری‌ خود که این‌بار بر روی دیوار توالت خانه‌اش کشیده شده، رونمایی کرد.

بنکسی تصویری از هرج و مرج ایجاد شده توسط یک سری موش را با یادداشت «همسرم از این‌که در خانه کار کنم متنفر است» به اشتراک گذاشت.

در این اثر، موش ها با کاغذهای توالت و آینه بازی می کنند، خمیردندان را می‌فشارند و یکی از آنها هم در حال ادرار کردن به توالت دیده می‌شود.

«بنکسی» کیست؟

بنکسی هنرمند گرافیتی است که به خاطر نقاشی های خیره‌کننده خود که به دیوارها می‌کشد، در سراسر جهان مشهور است.

این هنرمند که هرگز هویت خود را فاش نکرده است با این نام شناخته می شود زیرا وی آثار خود را بر روی دیوارها به عنوان بنکسی امضا می‌کند.

وی در آثار خود بر روی دیوارها، پیام هایی علیه جنگ، در باره تخریب محیط زیست، حقوق حیوانات، حقوق بشر و انتقاد از جنون مصرف می دهد.

«بنکسی» معمولا از صفحه رسمی اینستاگرامش برای تایید صحت آثار هنری‌اش استفاده می‌کند. این اثر هنری جدیدترین اثر هنری او پس از اثر هنری ماه فوریه در «بریستول» محسوب می‌شود که مدتی بعد مورد هجوم وندال‌ها قرار گرفت.

تا کنون نقاشی‌های این هنرمند بارها از روی دیوار کنده شده و به قیمت صدها هزار پوند فروخته شده است. گران‌ترین اثر او اکتبر سال گذشته و در حراجی «ساتبیز» به قیمت ۱۲.۲  میلیون دلار فروخته شد.

مدت کوتاهی پس از این حراجی، تابلوی بنکسی خود را نابود کرد. به همین خاطر این تابلو به «تابلوی نابود کننده خود» مشهور شد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا