ایرانجهانخاورمیانهسیاست

بنی گانتز در دیدار با مقامات آمریکا: “ایران قبل از هر چیز یک مشکل جهانی و منطقه ای است”

بنی گانتز، وزیر دفاع اسراییل روز پنجشنبه ۱۳ خرداد در دیدار با مقامات ارشد امنیتی آمریکا گفت: "ایران قبل از هر چیز یک مشکل جهانی و منطقه ای است."

بنی گانتز اولین سیاستمدار اسرائیلی است که از آغاز دوره ریاست جمهوری بایدن از کاخ سفید و وزارت خارجه ایالات متحده بازدید کرده است.

گانتز همچنین با لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده در پنتاگون دیدار و بر لزوم متوقف کردن برنامه هسته ای ایران تأکید کرد.

وزیر دفاع اسراییل گفت: “این روزها، ایران همچنان به تولید سلاح های هسته ای ادامه می دهد و به همه شبه نظامیان در سراسر خاورمیانه کمک می کند. بگذارید صریح بگویم، ایران قبل از هر چیز یک مشکل جهانی و منطقه ای است. و این تهدیدی وجودی برای اسرائیل است همانطور که رهبران [اسراییل] خود صریحاً اعلام می کنند”.

گانتز گفت، متوقف کردن ایران، “قطعاً یک نیاز استراتژیک مشترک ایالات متحده، اروپا، کشورهای خاورمیانه و اسرائیل و همچنین برای مردم ایران است”.

بنی گانتز همچنین در رشته توییت‌هایی نوشته است که در خصوص مقابله با تجاوزگری ایران، بازداشتن ایران از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای، لزوم تقویت اتحاد نیروهای میانه‌رو در منطقه از طریق گسترش پیمان‌های صلح «ابراهیم»، بازسازی غزه، بازگرداندن (جسد) سربازان و شهروندان اسرائیلی اسیر (در دست حماس) و تقویت تشکیلات خودگردان فلسطینی با سه مقام ارشد آمریکایی گفت‌وگو کرده است.

به گفته لوید  آستین، جو بایدن رئیس جمهور آمریكا “حمایت كامل خود را از دوباره مجهز كردن سیستم دفاع موشكی گنبد آهنین اسرائیل كه موجب نجات بسیاری از افراد بی گناه در درگیری های اخیر شده، ابراز داشته است.”

وزیر دفاع آمریکا گفت، دولت بایدن “كاملاً از حق دفاع كشور شما در دفاع از خود در برابر موشك ها، حملات موشكی شلیك بی رویه حماس و سایر شبه نظامیان مستقر در غزه علیه غیرنظامیان اسرائیلی حمایت می كند.”

آستین گفت: “ما متعهد هستیم که برتری نظامی اسرائیل را حفظ کنیم و اطمینان حاصل کنیم که اسرائیل می تواند از خود در برابر تهدیدات منطقه ای، مانند تهدیدهای ایران، گروه‌های نیابتی آن و گروه های تروریستی دفاع می‌کند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا