اقتصادجهانخاورمیانه

بن‌بست گفتگوهای اوپک‌پلاس در پی اختلافات عربستان و امارات

در پی اختلاف بین عربستان و امارات، کشورهای اوپک پلاس مذاکرات در مورد عرضه جهانی نفت را بدون رسیدن به توافق پیش‌بینی شده برای افزایش تولید، متوقف کرد.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از بلومبرگ، در پی اختلاف بین عربستان سعودی و امارات متحده عربی، سازمان کشورهای صادرکننده و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت که در مجموع با نام اوپک پلاس شناخته می شوند، مذاکرات در مورد عرضه جهانی نفت را بدون رسیدن به توافق پیش بینی شده برای افزایش تولید، متوقف کرد.

به گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، شکست در مذاکرات باعث شد قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت به بالاترین سطح در شش سال گذشته برسد.

به گزارش رویترز، کشورهای اوپک پلاس در آغاز همه گیری کرونا تولید مشترک نفت را کاهش داده و انتظار می رفت با افزایش به میزان قبلی در ماه مه، برنامه مورد حمایت عربستان و روسیه را برای افزایش سطح تولید تصویب کنند. اما مذاکرات پس از اختلاف نظر در مورد نحوه محاسبه سهمیه تولید امارات متحده عربی و تأکید بر رشد اقتصادی در حال رشد بین عربستان و امارات، متوقف شد.

تنش ها بین ریاض و ابوظبی به دلیل فشار عربستان سعودی برای تبدیل شدن به یک مرکز تجاری منطقه ای و مواضع متفاوت این کشورها در مورد جنگ در یمن افزایش یافته است.

عبدالخالق عبدالله، تحلیلگر سیاسی به رویترز گفت: “این رقابت اقتصادی خزنده در روابط بین دو اقتصاد عربی بزرگ وجود دارد و رقابت تشدید خواهد شد.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا