آذربایجان

بودجه احیای دریاچه اورمیه به دلیل افزایش بارش‌ها کاهش یافت!

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام در حوضه دریاچه اورمیه، گفت: بودجه احیای دریاچه اورمیه به دلیل افزایش بارش‌ها کاهش یافته است.

جواد رحمتی در جلسه شورای فرهنگی ستاد احیای دریاچه اورمیه با اشاره به کاهش میزان بودجه تخصیص یافته امسال نسبت به سال‌های قبل اظهار داشت: بهبود نسبی وضعیت دریاچه موضوع را کمرنگ ساخت که امیدوارم تجدید نظری صورت پذیرد.

 

وی گفت: نباید احیا دریاچه اورمیه را صرفاً منوط به بارش‌ها بدانیم، چراکه طبق آمار موجود در سال‌های قبل از تشکیل ستاد احیا دریاچه اورمیه، سالی که 420 میلی لیتر بارش داشتیم نیز شاهد کاهش آب دریاچه بوده‌ایم.

وی در ادامه اذعان داشت که خشک شدن دریاچه اورمیه حاصل بی توجهی به مسائل علمی بود.

رحمتی با تاکید بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام در حوضه این دریاچه، اظهار داشت: بخش مایع تصفیه خانه فاضلاب تبریز تا شش ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

معاون استانداری آذربایجان شرقی با انتقاد از غیر فعال بودن کمیته‌های ستاد احیا دریاچه اورمیه، اذعان داشت: باید از اقدامات کلیشه‌ای مانند سخنرانی و… در این حوزه خارج شویم.

همچنین در این جلسه، مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی به بحث‌های سردهنه‌سازی در طول مسیر آجی چای اشاره کرد و گفت: 22 سردهنه در طول این مسیر ساخته شده است که آذرماه آب به پیکره آبی دریاچه اورمیه هدایت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا