اقتصادایران

بودجه سال 1399 ایران تایید شد

شورای نگهبان قانون اساسی ایران بودجه سال 1399 این کشور را تایید کرد.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی ایران در توئیتر خود نوشت: با توجه به انجام اصلاحات مورد نظر شورای نگهبان در لایحه بودجه 1399 امروز عصر نظر این شورا مبنی برعدم مغایرت لایحه با شرع مقدس و قانون اساسی به مجلس اعلام شد”.

وی افزود: شورای نگهبان حدود 80 ایراد به لایحه بودجه 99 گرفته است، امروز اصلاحات جدید انجام شده توسط مجلس را برای ما ارسال کردند و شورای نگهبان این اصلاحات را بررسی می‌کند.

گفتنی است لایحه بودجه سال 1399 ایران پس از ارائه به مجلس از سوی دولت حسن روحانی توسط کمیسیون تلفیق به صحن مجلس فرستاده شد اما نمایندگان مجلس به کلیت آن رای منفی داده و لایحه را به کمیسیون بازگرداندند.

پس از این تحول، آیت الله خامنه ای، رهبر ایران با صدور حکم حکومتی به علی لاریجانی، رئیس مجلس اجازه داد در مقطعی که جلسات علنی مجلس ایران به دلیل شیوع ویروس کرونا و ابتلای چند تن از نمایندگان به این بیماری تا اطلاع ثانوی تعطیل اعلام شده، لایحه بودجه را بدون تصویب در پارلمان برای تایید به شورای نگهبان ارسال کند.

برخی از نمایندگان مجلس و فعالان سیاسی، روند تصویب بودجه سال آینده ایران که با دور زدن مجلس همراه بوده را مورد انتقاد قرار داده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا